Wanneer stap naar de huisarts?

Wat vervelend te lezen dat jullie al een jaar bezig zijn. Ik zou je echt willen adviseren om contact op te nemen met je huisarts! Het is even een spannende stap (vond ik ook) maar als achteraf blijkt dat je een steuntje in de rug kunt gebruiken heb je straks spijt dat je niet eerder bent gegaan. Je geeft aan dat je cyclussen 60/70 dagen zijn, dat is echt heel erg lang. Mijne waren rond de 40 dagen. Recent is pcos ontdekt en is gebleken dat ik geen (goede) eisprong heb. Ipv eens in de zoveel tijd een kans betekent dit dus zo goed als geen kansen. Ik zit nog in het begin stadium en ben nog zoekende naar de juiste dosering om een eisprong op te wekken maar ondanks dat het echt wel heftig en zwaar is geeft het me ook heel veel rust: ik ben in goede handen en er wordt nog een oplossing gezocht. Pas dan gaan we écht kans maken.
Sterkte en succes gewenst ?
 
Bedankt allemaal! Ik heb zojuist een afspraak gemaakt. Mijn partner heeft al regelmatig geprobeert te stoppen met roken maar het lukt hem niet. Hij is echt verslaafd zeg maar. Misschien gelijk eens hulp voor vragen als ik toch bij de Huisarts ben. 
 
 
Wees gerust, in het protocol dat de huisarts volgt staat dat er bij stellen die onsuccesvol zijn in  zwanger worden na een jaar doorverwezen mag worden naar de gyn. Boven de 35 is dat zelfs een half jaar. Je huisarts zal waarschijnlijk gewoon dat protocol volgen. 
Soms verwijzen ze eerder door als er duidelijk vreemde dingen spelen, en jouw cyclus zal daar waarschijnlijk een goede reden toe zijn.

In het ziekenhuis gaan ze dan na de intake wat onderzoekjes doen. Bij jou een cyclus volgen met bloedonderzoek en echo's. En bij je man zaadonderzoek. Je krijgt ongetwijfeld leefregels met advies om te stoppen met roken mee. En van daaruit bekijken ze of er wat speelt, of dat je nog even verder moet proberen. Maar dan weet je in elk geval al zoveel meer, en heb je het gevoel dat je meer doet dan steeds maar thuis aanklungelen. 

Het heeft bij ons uiteindelijk 3 jaar geduurd tot aan de eerste behandelingen en na een kleine 4 jaar was ik zwanger. Dus mijn persoonlijke ervaring is wel dat je in de mm veel geduld moet hebben.  
 
Direct naar de huisarts gaan, en vragen naar een verwijzing naar voortplantinggeneeskunde. Ook daar zijn wachtlijsten. Dus voordat je eventueel een behandeling krijgt ben je echt wel weer even onderweg. Sterkte!
 
Het lijkt wel alsof ik mijn eigen leven lees wauw!

Ik ben nu ongeveer zo’n 1,5 jaar gestopt met de pil omdat wij graag wouden proberen voor een kindje. In april 2021 kreeg ik mijn menstruatie na 3 maanden niet ongesteld te zijn geworden en vanaf toen is mijn menstruatie weer opgepakt maar met een cyclus van 60-70 dagen, net zoals bij jou. Huisarts heeft begin van het jaar ook geen onderzoeken laten doen trouwens. September kreeg ik alweer geen menstruatie dus ik ging er van uit dat dit weer hetzelfde was als in maart-april, dus huisarts weer gebeld en uiteindelijk doorverwijzing voor het ziekenhuis gekregen. In oktober nog altijd geen menstruatie maar ondertussen wel misselijk, ik dacht getriggered door de mcdonalds die ik de dag ervoor gegeten had ‘s avonds. Na een aantal dagen trok dat maar niet weg en ik vertelde dat tegen een collega en ze zwoor tot God zelfs (ik ben overigens niet gelovig) dat ik zwanger was. Volgende ochtend test gedaan en ik was zwanger! De week erop echo gehad en toen was ik al 7 weken.

Mijn advies is om nog eventjes af te wachten want het kan zomaar ineens toch gebeuren! Mocht je toch graag hulp/advies willen dan zou je de huisarts kunnen bellen, en als zij je niet serieus nemen dan kun je ook bij een verloskundige kliniek terecht (ook via de verzekering).
 
Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Dat geeft hoop! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben ondertussen alle zwangerschapskwaaltjes al gehad voor mijn gevoel. Maar elke keer een negatieve test. Ik wil zo graag dat het "ineens" toch raak is. Zonder enige hulp. Mag ik vragen of jij ovulatietesten gebruikte? En op welke dagen je dan begon? 
 
Terug
Bovenaan