wanneer start met fruit of groente hap..

hallo allemaal..

Wij hebben een zoon van ruim 3 maanden. Hij is een goede drinker en drinkt dus ook als een tierelier.. Hij komt netjes de hele dag om de 4 uur.. maar 's avonds heeft hij veel meer honger en komt hij soms al om de 2.5 of 3 uur.. Hij krijg om 10 uur de laatste fles van 240 cc.. Best veel toch.. Maar ik heb het idee dat hij er niet meer genoeg aan heeft..

Hij wordt 's nachts weer wakker..
Kan ik al beginnen met fruit of groente hapje naast de 5 flessen of zou dit onverstandig zijn..

hopelijk hebben jullie ervaring en ideeen..

groetjes Moniek

hallo moniek..

lees vaak even deze hyve en zit zelf bij de mamclubs op het september forum...

ik herken je probleem..

wij hebben een dochter van nu 6 maanden.
met 4 weken dronk onze spruit ookal 165cc en was ook echt een hongerlap.
met 3 maanden ben ik begonnen met fruithapje puur omdat ze er aan toe was en dat kan je gauw genoeg merken aan je kleintje..
en ik merkte dat ze veel tevredener was en niet zo huilerig meer..
is nu overigens wel weer een ramp omdat ze teveel wil en nog niet kan haha..

mijn advies kijk goed naar je kindje en kijk niet teveel naar wat wel en niet mag want dat kun je niet bij elk kindje toepassen..
iedere baby is weer anders..
dus gewoon lekker geven hoor!!!
en dan zie je vanzelf wel of je kindje hier aan toe is..

veel succes!!

groeten annelies

Hallo,
Ik ben begonnen met een fruithapje, toen onze dochter bijna 4 maanden was. We doen het nu nog steeds tussen 2 flessen in de ochtend. 's avonds heeft ze heel lang een papfles gehad, met rijstebloem en later friso nr. 2. Ik had het zelfde probleem, dat ze 's nachts echt wakker werd met een knorrende maag, vanaf dat ik een papfles gaf heeft ze door geslapen.
Groente hap ben ik rond de 5 maanden meebegonnen. Ze is een goede eter, altijd al geweest. Je voelt zelf wel aan wanneer je denkt dat je kindje eraan toe is. Gewoon proberen, tot 6   maanden kun je er een beetje mee oefenen. Het is nog niet noodzakelijk en hoeft daarom ook niet perse elke dag. Dus het maakt ook niet uit als het  wat moeizaam gaat de eerste tijd.
Succes ermee

Groetjes Di

quote: monatoetje2008 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-03-2009 14:34:53'));

hallo allemaal..

Wij hebben een zoon van ruim 3 maanden. Hij is een goede drinker en drinkt dus ook als een tierelier.. Hij komt netjes de hele dag om de 4 uur.. maar 's avonds heeft hij veel meer honger en komt hij soms al om de 2.5 of 3 uur.. Hij krijg om 10 uur de laatste fles van 240 cc.. Best veel toch.. Maar ik heb het idee dat hij er niet meer genoeg aan heeft..

Hij wordt 's nachts weer wakker..
Kan ik al beginnen met fruit of groente hapje naast de 5 flessen of zou dit onverstandig zijn..

hopelijk hebben jullie ervaring en ideeen..

groetjes Moniek

Nee, daar is hij veel te jong voor. De beste leeftijd om te beginnen met vast voedsel is 6 maanden. Bij voorkeur eerst groente en dan fruit. Voor 6 maanden bijvoeden geeft meer kans op nare bij-effecten.

Ik vind 240cc in een fles wel heel erg veel. Hoe drinkt hij? Is hij erg haastig of gulzig? Geeft hij melk terug?

Geef je al voeding voor hongerlapjes?

Driksmama, wat voor nare effecten?
Ik las bij een andere topic dat je de 6 maanden grens aanhoud. Dat had ik ook voor ogen, maar merkte aan mijn dochter dat ze zich steeds meer interesseerde voor eten. Ze keek ons eten uit de hand, graaide erna en maakte smak geluiden.
Allergie, zit wel in de genen. Ik ben exceem gevoelig en mijn vriend, heeft zware hooikoorts. Des ondanks reageert mijn dochter echt helemaal nergens op. Niet eens met ontlasting toen ze net begon met fruit. Ze geniet er volop van, vanaf het aller eerste   hapje. Daarom lijkt het me niet dat het voor elke baby het zelfde is. Toch?

Groetjes Di

Terug
Bovenaan