Wanneer starten met zindelijk worden

<p>Hallo lieve ouders.</p><p>Ik heb een ontzettend lief zoontje van 14 maanden oud. Hij heeft sinds kort zijn piemeltje ondekt. Al geruime tijd gaat hij steeds met mij mee als ik naar de wc ga ik zeg dan altijd 'mama even plassen of mama even poepen' en rolt dan wat wc papier voor mij af. Ik neem hem ook wel eens even op schoot op de wc. Het is misschien nog wat vroeg maar wanneer zijn jullie begonnen met zindelijkheids training en hoe hebben jullie dit gedaan?</p>
 
14 maanden is nog wel erg vroeg. Wij hebben veel gehad aan de ‘zindelijkheidsbox’. Dat geeft wen stappenplan aan om je kind binnen een week zindelijk te krijgen. Dat is bij ons niet binnen een week gelukt maar vond een plan van aanpak erg fijn. Die box kan vanaf 2 jaar.
in ieder geval zou ik in de zomer proberen zindelijk te worden. Scheelt een hoop vieze broeken ?
 
Mijn oudste was net 3. Waren het al een jaar aan het proberen maar hij was er gewoon niet klaar voor. Opeens zei die luiers voor babys en hoppa na 5 dagen zindelijk overdag. 
Mijn jongste is 18 maanden en gaat ook mee naar de wc maar totaal geen intresse dus weer wachten ?. 
 
Hallo, 
Ik ben met mijn peuter precies gestart op zijn 2 de verjaardag en hij was redelijk snel zindelijk hij was er in 3 dagen volledig mee weg. Hij gaf me al langer signalen ( die ik dus niet doorhad ) dat hij er klaar voor was. zoals hier boven al vermeld werd lijkt mij 14 maanden wel heel erg vroeg.Tè vroeg starten kan voor een tegengestelde werking zorgden. Met als resultaat dat je daardoor mss wel 2 x zolang bezig bent. Maar je kan zeker en vast al starten met de voorbereiding, je kindje meenemen naar het toilet ( als je dat oké vindt ) bij het verschonend van een luier bespreek je eve met je kindje "wat er precies in zat". Boekjes lezen over op het potje gaan en zo geleidelijk aan opbouwen. Hier lees je elke tips over hoe je dit kan aanpakken met je kindje wanneer jullie er klaar voor zijn.
Hou ons up to date over hoe je precies hebt aangepakt.
Succes
 
Heb laatst een heel stuk gelezen over dat het helemaal niet goed is om er zo vroeg mee te beginnen. Ik denk dat 2,5 prima is. 
 
Wij zijn wel met die leeftijd begonnen.
We zijn begonnen met gewoon eens iedere avond voor t slapen gaan naar t toilet te gaan. Met een paar weken succesvol en plast iedere avond op de wc... De wc voelt al helemaal vertrouwd voor hem.
Toen zijn we voor zijn middagslaapje er bij gaan doen en plast nu dus ook altijd smiddags op de wc.
we pakken steeds meer momenten.
Hij is nu 20 mnd, binnenkort heb ik 2 weken vrij en gaan we er even volledig voor door vaste momenten op de wc te gaan... (Ik heb t boek zindelijkmaken is kinderspel gelezen) Dus ik ben benieuwd..
 
Ik ben rond 10 maanden begonnen om mijn dochter op vaste tijden op het potje te zetten. Na het slapen, na het eten en als we thuis kwamen. Langzamerhand bleven haar luiers steeds vaker droog en rond 15 maanden had ze thuis geen luiers meer aan. Inmiddels is ze 20 maanden en geeft vaak zelf aan dat ze naar de wc moet. Daarnaast zet ik haar ook af en toe op de wc als ik denk dat ze weer moet. Sinds deze week gaat ze ook zonder luier naar de opvang en dat gaat goed. 


Ik denk dus niet dat je te vroeg bent, maar dat je niet moet verwachten dat je op korte termijn de luiers weg kunt doen. 
 
Terug
Bovenaan