Wanneer starten met zindelijk worden

Mijn dochtertje was 1.5 toen we ermee begonnen. Was net aan het begin van de eerste lockdown dus had er ook echt de tijd voor. Heeft zo'n 5-6 weken geduurd totdat ze echt zelf goed kon aangeven dat ze naar de wc moest. Daarvoor zette ik haar altijd op vaste momenten op de wc en liet ik de luier al meteen uit. Natuurlijk de nodige ongelukjes, maar dat ging vrij snel al beter. Ze krijgt nu alleen met slapen nog een luier aan en als we ergens heen gaan waar geen wc is of langere tijd onderweg zijn. 
Ik heb veel gehad aan het boekje zindelijk maken is kinderspel. Staan handige tips en adviezen in. 
 
Bij onze dochter waren we met 1.5 begonnen omdat ze echt goed aangaf wanneer ze moest plassen ect.  De eerste paar keer ging het heel goed (met potty training, stikkerkaart) alleen op een gegeven moment ging ze alleen nog maar op het potje zitten, zei ze ''pssssss plasje'' en stond ze op, zonder daadwerkelijk een plasje te doen.. Ze gaat idd ook met mij mee naar de wc en geeft aan als ze heeft geplast, ze snapt het allemaal heel goed. Ze laat het alleen niet meer los op de wc of het potje... Dus zijn er nu even een paar weken mee gestopt. Ga het binnenkort weer eens oppakken, misschien lukt het nu wel.. 
 
Wij zijn niet gestart met trainen oid. Ze is nu 22 maanden en geeft het zelf aan. Vaste momenten zoals sochtends uit bedje en bij het naar bed gaan levert resultaat. (alleen plassen). Ook direct na het avondeten werkt goed.
Wij zijn wat 'lui' en hebben er dus nooit op aangestuurd. Ik heb zelf het idee dat je kind er wel mee komt als het er aan toe is.
Ze kan het ook ophouden als het even niet uitkomt (midden onder het eten). Dus we zien wat de toekomst brengt.
Je hoort al, ben niet van het type in de blote billen laten lopen etc. Of haar op het potje zetten in de hoop dat er wat komt. Hier plast ze direct als ze op de pot gaat en dus 2 minuten later heeft ze luier weer aan.
Heerlijk praktisch en vind het zelf vroeg genoeg. 
 
Terug
Bovenaan