Wanneer stoppen met avondfles?

<p>mijn zoontje van net 1 jaar krijgt s avonds voor het naar bed gaan nog een fles van 120/4. Die drinkt hij ook helemaal op en huilt soms zelfs nog als deze op is. Gedurende de dag eet hij hartstikke goed en s avonds eet hij ook gewoon met de pot mee en ook voldoende. Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer ik de avondfles eraf moet gaan halen omdat hij deze dus nog helemaal leegdrinkt en naar mijn gevoel dus nog nodig heeft</p>
 
Hoi,
Er komt een tijd dat je kind zelf gaat aangeven de avondfles niet meer te willen. Dan zou je eventueel deze kunnen laten vervallen. Zeker als hij goed met de pot mee eet. Hier weigerde m'n dochter de avondfles toen ze bijna 2 jaar was. Nu geen avondfles meer, en dat gaat prima. (Ze eet ook goed met de pot mee) 
 
Oke, bedankt! Ik dacht dat ik daar nu al mee moest stoppen, maar wist niet hoe haha. Geven jullie nog gewoon melk? Ik geef dreumesmelk, maar vraag me af of dat nog echt noodzakelijk is. Doe doen jullie dat?
 
Denk inderdaad dat de kleine dit zelf aangeeft. Mijn dochter was met 11 maanden helemaal af van de fles. Gaf ook echt aan geen fles te willen. Dus denk dat je dat snel genoeg doorhebt. Ze krijgt nu bij der brood gewoon een beker melk (ze is nu anderhalf) 
 
De avond fles ging er bij mijn zoontje ook heel natuurlijk vanaf, had er gewoon geen zin meer in. Heeft hem wel een tijd gehad nog, ergens tussen zijn tweede en derde verjaardag ging hij eraf. Tenminste, de fles werd bij zijn tweede verjaardag een rietjesbeker. Ik moet ernstig terugdenken, maar de melk zal rond 2,5 denk ik vervangen zijn door een rietjesbeker met water voor naast zijn bed.
Ik gaf ook dreumesmelk, verdund, dat wel omdat hij anders ruim over zijn zuivel behoefte heen zou gaan. Hij krijgt nu nog steeds peutermelk, is 4 inmiddels. Zit goed in het ijzer, daar hebben kleintjes wat sneller een tekort aan, ook al eten ze goed. En hij vindt het lekker.
 
Ik heb de avondfles nog wel gegeven tot mijn dochter 16 maanden was.. alle andere flessen waren eraf toen ze 12 maanden was, maar de avondfles vond ze nog zo lekker. Ik gaf ook nog maar 120cc. Rond 14 maanden ging ze ineens superslecht eten, lekker dreumes gedrag haha. Dus toen vond ik het ook nog wel fijn dat ze in ieder geval wat in haar maag had voor het slapen gaan. Nu is ze 20 maanden en geef ik voor het slapen gaan 100cc warme halfvolle melk. Gewoon omdat ze dat lekker vindt en dat kan ook echt geen kwaad. In principe kun je met 12 maanden stoppen met de fles ja, maar als je er langer mee door wilt gaan is dat toch ook geen probleem. Lekker doen wat voor jou goed voelt! Bij mij voelde het pas goed rond de 16 maanden ;) 
 
Terug
Bovenaan