Wanneer stoppen met avondfles?

Bij ons ging de fles ook altijd leeg. Geprobeerd af te bouwen met minder inhoud, maar dat werkte niet. Bij 15 maanden op een dag gewoon gestopt. Nieuw avond ritueel aangeleerd en hij heeft geen moment om de fles gevraagd. 
Soms is het meer gewenning, dan dat ze het echt nodig hebben. Ons zoontje at en dronk op de dag gewoon alles volgens schema. Zijn inmiddels 3 maanden verder en gaat goed. 
 
Twee dagen na z'n eerste verjaardag heb ik de melkfles vervangen door een waterfles. Z'n melk dronk hij altijd ook gewoon nog helemaal op, maar z'n water dronk hij net als melk. Hij merkte er niks van, ging gewoon goed de nacht in en in de ochtend merkte ik geen verschil. Na 1,5 week ook de waterfles weggelaten en hij gaat zelfs sneller slapen dan met z'n melk of water.
 
Hier anderhalf en nog steeds een fles melk ‘s avonds. Ik heb wel eens proberen af te bouwen maar dan wordt hij s nachts wakker en wil/kan hij niet slapen voordat hij een goede portie melk heeft gehad.
Wij hebben ons erbij neergelegd. Hij geeft vanzelf aan wanneer hij niet meer wil. En anders lekker een beker melk ‘s avonds tot zn 18e ?. Kan vast niet heel veel kwaad. Wij geven trouwens gewoon normale volle melk tegenwoordig. 
 
Terug
Bovenaan