<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden die nog volledig bv krijgt. </p><p>Tijdens mijn zwangerschap was ik helemaal niet zo zeker of ik überhaupt bv wilde geven. Toch naar een cursusavond gegaan en dacht toen: ik probeer het gewoon. Uiteindelijk (na veel pijn en moeite!) is het heel goed gegaan! Ik dacht er eerst aan om het 3 maanden te doen, maar het ging zo goed. Dus toen dacht ik eraan om het dan 6 maanden te doen, afhankelijk hoe het kolven op werk zou gaan. Het gaat eigenlijk nog steeds heel goed. Mijn zoontje groeit super goed. Hij krijgt (maar) 4 voedingen per dag en slaapt (meestal) van 19 tot 7. Ik vind het fijn om de voedingen te doen. Ook als ik werk kan ik 2 voedingen (ochtend en avond) zelf live geven. Mijn productie is top. Het kolven op werk vind ik eigenlijk ook redelijk te doen (2x per werkdag). Dus nu twijfel ik.. zal ik na 6 maanden niet gewoon nog blijven door gaan?</p><p>Natuurlijk is het ook bij mij niet alleen maar halleluja met bv. Ik vind het soms ook heel zwaar (vooral een regeldagje). Het kolven is soms ook heel stom. Soms komt het ook helemaal niet uit met werk om te kolven. Ik voel me (door bv?) nog steeds iedere seconde “mama”. Ik ben altijd in mijn hoofd bezig of er overal genoeg voedingen liggen (thuis, kdv, ouders). Ik mag nog steeds maar beperkt koffie en ik drink ook nauwelijks alcohol. Ik heb gewoon weer zin om daar niet zo mee bezig te zijn. Ook heb ik het idee dat mijn lijf en ik al 14 maanden in dienst staan van mijn kindje (geen idee of dit anders voelt als ik stop met bv). Ik wil soms gewoon weer alleen mezelf zijn! </p><p>Nu vraag ik me af: hoe lang zijn jullie door gegaan met bv (als alles gewoon goed gaat) en wat waren de overwegingen om te stoppen? </p>