Wanneer stoppen met de pil?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb even een vraagje. Wij willen vanaf januari 2006 voor ons 1ste kindje gaan.
Maar nu twijfel ik wanneer ik nu het beste kan stoppen met de pil. Is het nodig dat ik bijvoorbeeld nu al of in december stop om mijn lichaam "schoon"te maken van de hormonen van de pil of kan ik ook gewoon in januari stoppen en er dan meteen voor gaan?

Ook vind ik het nog steeds erg vaag wanneer je nu het beste kunt beginnen met foliumzuur?
Moet dit als je met de pil stopt of moet dit ook al eerder?

Ik lees  en hoor zoveel verschillende dingen dat ik het gewoon niet meer weet.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen met deze vragen.

Groetjes van Ilse

Hoi,

Foliumzuur? Nu meteen mee beginnen. Ze raden aan 3 maanden van te voren, dat heb ik zelf ook niet gedaan, maar als je nu al weet dat je in januari serieus aan ronde 1 gaat beginnen zou ik zeker vast foliumzuur gaan slikken. Kwaad kan het niet en je verkleint het risico op een kindje met een neurale-buis defect (open ruggetje, aangeboren afwijkingen aan  het zenuwstelsel)  enorm.
Ook zou ik als je strip af is gelopen gewoon vast stoppen met de pil en dan even een maandje veilig aan doen. Er zijn meiden die meteen zwanger zijn als ze met de pil stoppen, of zelfs door de pil heen zwanger raken, dus natuurlijk kan het gewoon en bij anderen duurt het misschien wat langer voor ze hun cyclus weer terug krijgen, maar het is toch hormonale troep die je slikt, er is helemaal niets bekend over de gevolgen van vlak na het pilgebruik zwanger worden, maar gezond lijkt het mij persoonlijk niet voor de kleine. Ik zou mijn lichaam dus  ruim de tijd geven om "grote schoonmaak" te houden maar ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn!

Kijk gewoon voor jezelf waar je je prettig bij voelt!

Groetjes Saskia

Hoi Ilse,

Jij zit dus ook nog steeds te twijfelen? Ik heb na mijn berichtje en de reacties daarop ook veel nagedacht. Mijn vriend en ik hebben gisteren de knoop doorgehakt en ik ga niet meer beginnen met een nieuwe pil-strip. Vanaf nu ben ik dus pil af!

Ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel je ingeeft. Wetenschappelijk is er volgens mij niets bewezen en niemand kan met zekerheid zeggen wat 'beter' is voor je lichaam.

Succes!

groetjes Bientje

Hoi!

Ik kan me bij jullie aansluiten! Ik heb gisteravond mijn laatste pil genomen en ga maandag naar de apotheek om foliumzuur te halen. De bedoeling is wel dat ik nog een keer via de natuurlijke weg ongesteld ga worden. Ik heb gehoord dat dat beter is voor je lichaam. Maar of ik dat vol ga houden.... Ik wil nu natuurlijk zo snel mogelijk zwanger raken! Jullie ook veel succes, go for it!! Houden jullie me op de hoogte hoe het gaat?

Hoi Wizard,

Spannend hè...
Wij gaan ook eerst met condooms aan de slag. Wil ook eerst de rommel uit mijn lijf maar daarna gaan de flink aan de slag!

Jullie ook veel plezier met de strijd tegen de duivels.

Bientje

Hallo!

Goh, ik ben blij dat ik niet de enige bent die worstelt met de vraag: ga ik na het stoppen met de pil meteen voor het echie of gebruiken we eerst nog andere anticonceptie?

Ik wil ook zooooo graag kinderen dat ik het liefst meteen voor het echie zou gaan, maar ja........je wilt natuurlijk het best voor je kindje en geen miskraam enzo dus dan misschien toch maar aan de condooms????? Getver! zegt mijn gevoel dan, die rotdingen! Ze scheuren bij ons echt altijd!!!!

Nou ja, dit onderwerp blijft bij mij ook maar in mijn hoofd zeuren en ik weet het nog steeds niet. Toch wel een prettig om te weten dat ik niet de enige bent die hier moeilijk over doet!

Misschien de eerste maand maar juist vrijen op dagen dat het vrij onlogisch is dat je zwanger wordt? Hoe groot is de kans eigenlijk dat je meteen de eerste maand zwanger wordt? Zal je net zien dat ik meteen de eerste maand zwanger wordt...misschien toch niet zo'n goed idee .....

Ik hoor graag jullie afwegingen en gedachten verder!

Groetjes, Tessje.

Hallo allemaal,

Heb nog eens even nagedacht maar het kan dus wel! Een vriendin van mij is nog een keer ongesteld geweest na het stoppen met de pil (logisch) en daarna was het gelijk raak! Haar zoontje is hartstikke gezond ter wereld gekomen!  Ik denk dat ik misschien gewoon de natuur  z'n gang laat gaan en maar gewoon zie hoe het gaat lopen. Twijfel of we met condooms ter werk zullen gaan. Jemig zeg, ik weet eigenlijk niet goed wat wijsheid is maar ja het kan dus wel!

Groetjes,
Wizard

Hey Wizard,

Een kennis van mij was ook meteen de eerste maand zwanger....wat een geluk voor haar!

Tja, ik kan je niet helpen met je twijfels over meteen beginnen of niet want ik twijfel zelf ook nog!

Groetjes, Tessje.

Terug
Bovenaan