Wanneer stoppen met de pil?

Hoi,

Bedankt voor   jullie reacties. En gelukkig ben ik niet de enigste die hier erg mee bezig is.

Ik denk toch dat we gewoon stoppen in januari 2006 en net zoals als Tessje zegt gewoon oefenen in de periode dat je niet zwanger kunt worden, de 1ste maand alleen hoor, daarna gaan we over op klussen en voor het eggie. Ik vind die condooms helemaal niets. Nou ja, is het wel in 1 keer raak dan zijn we daar natuurlijk ook erg happy mee .
Mijn mannetje heeft echt zoiets van stoppen in januari en er meteen voor gaan, die ziet het gelukkig al helemaal zitten.

We twijfelen nog eventjes verder maar ik denk dat het zoals ik net heb geschreven gaat gebeuren.

Jullie allemaal veel succes met het maken van deze zware beslissing en misschien komen we elkaar  in 2006 wel weer tegen op deze site, maar zijn we dan echt allemaal bezig.

Succes met alles.

Groetjes van Ilse

Hoi!

Ik heb er zelf ook meegezeten wanneer ik moest beginnen met foliumzuur.
Na wat gelezen te hebben op deze site heb ik besloten om te beginnen met foliumzuur toen ik stopte met de pil.
Dat is nu een maand geleden,ben 1 keer (normaal) ongesteld worden en we gaan nu voor het eggie.Ik denk zelf dat de rommel wel uit mn lijf is.
Heb netjes 1 maand gewacht en nu willen we er echt voor gaan.
Want het is best moeilijk als je heb besloten dat je kinderen wil  dat je dan niet mag omdat de rommel uit je lijf moet.
vinden jullie niet?

ik heb het boek gekocht van Mariel Croon,zwanger worden.
Echt een aanrader staan heel veel bruikbare tips in.

allemaal heel veel succes!  
                                                          Groetjes Tine

Hoi Tine,

Ik vind het juist zo moeilijk dat het, voor zover ik begrepen heb, niet bewezen is dat het slecht is voor je kindje of dat je een miskraam krijgt doordat de pil nog in je bloed zit.

En ik wil het zo graag en dan kan je eigenlijk bijna niet meer wachten......Ik vind het al erg dat ik deze maand niet met de pil kon stoppen omdat we over een week of 4 op wintersportvakantie gaan. Zal je zien dat ik dan precies ongesteld was geworden ofzo...dat zag ik ook niet zitten!

Maar ja, ik heb ook zoiets van:  ik neem het zekere voor het onzekere en doe het in ieder geval zoals jij het hebt gedaan...de eerste maand nog veilig.    

Groetjes, Tessje

hallo meiden die hier op gereageerd hebben.....

Ik dacht vorig jaar oktober ook van laten we het eerst even veilig aan gaan doen en die rommel uit je lijf ect. ect.
Maar dat valt allemaal best wel mee met die hormonen met de pil en over het in het echt beginnen tja....

dat duurt mij ons nu al ruim 13 maanden dus wacht nou eerst maar eens af over hoe het allemaal zou gaan lopen...

ik wens jullie allemaal heel veel suc6 en hoop op een snelle zwangerschap voor jullie en voor mezelf natuurlijk

liefs louise

Hoi Louise,

Dus jij zegt: gewoon meteen ervoor gaan???

Ik houd mezelf ook maar steeds voor dat de meeste vrouwen niet meteen de eerste maand zwanger worden en dat ik me dus niet druk moet maken over de 'rotzooi' van de pil. Ik heb ook niet het gevoel dat ik rotzooi in mijn lichaam heb van de pil eigenlijk,   maar ja omdat je het zo vaak hoort wilde ik toch het zekere voor het onzekere nemen...

Wat erg dat jij al zo lang bezig bent met zwanger worden, ik krijg daar ook wel de zenuwen van :( Wat als het ons ook niet lukt? Ik ben daar wel een beetje een doemdenker in en probeer dat idee maar van me af te zetten. Ik zie het wel, laat het gewoon op me af komen.....

Ik hoop dat je snel zwanger bent, ik zal voor je duimen....sterkte......

Groetjes, Tess.

Terug
Bovenaan