Wanneer stoppen met flesjes?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">hoihoi!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Mijn dochter wordt over 16 dagen 1 en dronk tot eergister nog 5 (soms zelfs 6) flessen op een dag. Bij het CB zeiden ze dat we moesten afbouwen dus dat heb ik gedaan. Maarrr nu wil ze helemaal geen fles meer, kan dat kwaad? Van 5/6 flessen op een dag naar plots helemaal geen? Ze is vannacht nog wel een keertje wakker geworden maar dan wil ze alleen water. Ook de flessen met pap, ‘s ochtends en ‘s avonds weigert ze. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ze is heel bewegelijk en loopt al sinds ze 10 maanden is, dus ik ben bang dat ze nu opeens heel veel voeding mist. Iemand een tip daar voor?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">groetjes!</p>
 
Hoi! heb je al eens geprobeerd om haar in plaats van een fles melk een flesje diksap/appelsap te geven? Ik weet nog goed dat mijn dochter op die leeftijd nog 4 flessen melk dronk. Ik heb toen eerst de middagfles vervangen door gewone melk, en later de eind middagfles vervangen voor wat diksap in een rietjesbeker. Ze weigerde dat eerst omdat ze zo gewend was aan warm drinken dat ze de koude sap afwees. Maar dat komt vanzelf goed. 
Je zou in de 2 melkflessen ook wat pap kunnen doen. Zodat ze wat meer verzadigd is. Hier is ze 15 maanden en krijgt alleen voor het slapengaan een fles met 3 scheppen pyamapap. En smorgens starten we op met een papfles. Dan krijgt ze rond lunchtijd gewone melk.
Mare, het is even wennen inderdaad dat afbouwen, ik vond het ook flink wennen dat ze niet meer zoveel flessen had. En was ook laat met afbouwen. Maar dat komt helemaal goed, zeker als ze lekker met de pot mee eet, dan krijgt ze wel genoeg binnen. ? Vanaf 1 jaar groeien ze een stukje langerzamer en hebben ze ook niet meer zoveel flessen nodig. 
Succes! 
 
 
 
Hoihoi! Ze weigert helaas ook gewone melk. Ook als ik die opwarm dan schud ze wild dr hoofd. En als ik laat zien dat het heel lekker is door zelf te drinken, is ze even nieuwsgierig en daarna wil ze er weer niks van weten. Ze drinkt nu eigenlijk echt alleen water, snachts warm ik dat water een klein beetje op zodat het wat meer vertrouwd is misschien. Dat wil ze wel. Maar misschien heb je gelijk en is het even wennen ook voor haar. Diksap ga ik even proberen! Dank je voor de tip! 
 
Mijn zoontje is net 1 en drinkt geen fles meer. Hij start de dag al maanden met een bordje pap ipv uit de fles en de laatste fles was die voor het slapen gaan die heb ik rond zijn verjaardag afgebouwd. Hij krijgt melk door zijn pap sochtends en yoghurt na het avond eten en eet verder met de pot mee en drinkt water.
Het is echt een kwestie van wennen 
 
Als je kind verder wel gewoon over de dag door eet, zou ik mij niet druk maken. Een kind van een jaar heeft geen flessen meer nodig en mag zelfs gewone melk. 
Heb je al geprobeerd om gewone melk in een (tuit)beker te geven? Misschien drinkt ze het dan wel en wil ze gewoon die fles zelf niet meer hebben. 
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je dochter verder wel gewoon eet en drinkt en zou me niet druk maken over het feit dat dat geen flessen meer zijn. 
 
Hoi,
Ook hier was het van de 1 op de andere dag klaar met de fles toen hij 9/10 maand was. Eerst nog de middag fles en savonds een papfles en ineens hoefde hij niet meer. Alles geprobeerd, tuitbeker, rietjes beker, een andere speen van de verzameling uit de kast, maar hij hoefde het ech niet. Pap uit een bordje resulteerde in de lepel tegen de muur slaan en de pap overal behalve in zijn mond. Ik heb het maar geaccepteerd, en bij zijn broodjes een beker gewone melk gegeven zodat hij nog wel aan zijn zuivelbehoefte kwam. 1e paar nachten af en toe even wakker, want ja hij had natuurlijk minder dan normaal in zn buikje. Daarop wat grotere tussendoortjes gegeven, smiddags ipv 1 2 liga koekjes, savonds wat meer warm eten en een toetje, en rond 7 uur nog een beker kinder thee. Meneer slaapt weer rustig door, groeit en ontwikkelt zich goed, dus ik maak me geen zorgen meer. Je kunt wel blijven proberen een fles te geven, maar hoe meer je probeert hoe meer ze weigeren. Ik zou me niet al te druk maken dus! 
 
Bedankt iedereen voor de reacties! Gewone melk wil ze nogsteeds écht niet. Zelf heb ik koemelk allergie, misschien dat ze dat zelf ook heeft/niet gewend is? Verder gaat het eten prima, maar ze wil tegenwoordig écht alleen wat wij ook eten. Fruithapjes gaan er met moeite in en avondeten houdt op bij 1 hapje (als ze iets anders krijgt dan wat wij hebben). Hoe doen jullie dat dan? Ik ben nu namelijk bang dat ze weer te weinig ‘gewoon’ eten krijgt. Ik probeer alles te geven; crackers, vers fruit, hapjes, brood, koekjes. Het is nu zelfs zo erg dat ze de koekjes niet meer interessant vindt omdat ik dat niet eet ?. Vaak doe ik alsof ik het eet en dan is ze wel even geinteresseerd, maar na 1 minihapje heeft ze door dat ik het niet heb gegeten. Het enige wat er echt zonder slag of stoten in gaat zijn fruithapjes in zakjes, met een tuitje. Die kan ze zelf opeten maar binnen 1 seconde is die ook weer op. En om er nou 50 per dag te geven.. ?
 
Heb je al iets van karnemelk geprobeerd?   Misschien dat dat er wel in gaat, en vind ze de smaak van gewone melk niet lekker.
50 zakjes knijpfruit is inderdaad net iets te veel van het goede? hier hoefde meneer ook geen fruitpotjes/zakjes meer uiteindelijk, en dat terwijl hij gek is op fruit. Ik heb een banaan in schijfjes gesneden en in een schaaltje gedaan en gewoon voor hem neer gezet. Eerst werd ik nogal moeilijk aangekeken, maar toch erg nieuwsschierig heeft ie het gepakt. Binnen 3 minuten was het schaaltje leeg. Hij wou het gewoon zelf doen. Ik hoef nu echt niet meer met een zakje knijpfruit aan te komen want dat beland meteen op de grond. 
Maar goed, dat is alleen nog maar het fruit. Ik zou haar gewoon op vaste tijden ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten aanbieden. Gewoon wat je op dat moment hebt. Voor jullie allebei waarschijnlijk even pittig, maar kijk het 1/2 dagen aan. Grote kans dat ze daarna gewoon gaat eten wat je aanbied. Helpt dat ook niet zou ik even contact opnemen met het cb. Luister daarnaast natuurlijk altijd naar je eigen moedergevoel. Denk je echt dat ze te weinig binnenkrijgt: gelijk even cb bellen zodat je het met hun kunt afstemmen.
 
Terug
Bovenaan