Wanneer stoppen met flesjes?

Mijn zoontje van 1 wil ook alles zelf eten  Als ik hem voer wij hij niets of alleen als de honger erg groot is. Dus ik laat hem het zelf doen en knoeien. Ook wil hij vooral ook wat de ander heeft dus zorg ik dat hij hetzelfde op brood heeft of dat ik nog niets heb.heb. En krijgen ze tegelijk hun toetje want als mijn dochter al yoghurt eet wil hij niets meer van zijn avondeten. Dat zelf doen met eten kwam ineens opzetten. Is best weleens lastig natuurlijk want er wordt veel geknoeid maar hij eet.
Wellicht wil je dochter ook graag zelf eten en drinken en niet gevoerd worden. En wat jij eet is altijd interessanter dan wat zij heeft , dus daar slim op inspelen. 
 
mijn zoontje was snel toe aan vaste voeding en at met 10 maanden met ons mee en had geen behoefte meer aan de flesjes en toen zijn we er mee gestopt en over gestapt naar gewone melk. hij wou ook totaal niet geholpen worden met eten en at dus zelf met zn handjes. 
eerst wou die het niet maar bleef het aanbieden en maakte het dan een beetje warm of gaf karnemelk met een beetje limonade. en elke keer wat minder limo en de gewone melk minder warm.  nu is ie gek om karnemelk en melk. drinkt nu alleen nog maar water en melk.
succes
 
Ze eet nog weinig groente/fruit/brood omdat ze al die tijd nog zoveel melk dronk. Dus nog niet goed aangeleerd. Ze krijgt vanzelf meer trek. Ik zou geen gewone melk geven maar dreumesmelk, zitten meer vitamines en ijzer in en is goed voor 1-2 jaar oud
 
En vooral geen strijd maken van eten. Dus aanbieden. Indien t na 20 min niet aangeraakt is, gewoon weghalen.als ze geen ondergewicht heeft, kan ze best wel wat hebben en zal ze vanzelf beter gaan eten
 
Terug
Bovenaan