Wanneer tas klaarzetten en wat moet er allemaal mee

Hai allemaal.

Ik ben zwanger van de eerste en inmiddels de 30 wk gepasseerd.

Maar nu vroeg ik me af wanneer moet ik mijn ziekenhuis tas gaan klaar zetten en wat moet er allemaal mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs tamjo

*1-2 setjes kleren voor de baby
*schoon shirt/ondergoed ed voor jezelf
*fototoestel met extra batterijen/videacamera
*tandenborstel ed(toilettasje)
*kleingeld (telefoon-parkeren ed)
*maxi-cosi
*iets te lezen of een gameboy of zoiets, ook voor je man
*iets te knabbelen
* briefje met de namen (wil wel eens fout gaan in de emoties, staat meteen alles goed gespeld enzo)

Dat was het zo wel ff wat ik kan bedenken, ik zit nu ook over de 30wk, maar ben eigenlijk nog niet bezig met wat klaar te zetten, denk met 35-36wk zoiets weer, leg wel een lijstje klaar, mocht je dan onverhoop te vroeg moeten kan je man snel de spulletjes van het lijstje erin gooien!

Liefs MJ

Goeiemorgen,

Doe zeker een 1€ munt erbij voor een rolstoel!!
Verder kan ik niks toevoegen aan het lijstje van MJ.
Ik zet het denk ik ook rond de 35 weken klaar.
Maar als je je beter voelt om het eerder te doen moet je dat zeker doen hoor.
Het kan maar klaar staan natuurlijk.

Liefs louise

wat handig is om het aan je verloskundige te vragen die hebben altijd formulieren waar alles op staat..

bij mij verloskundige is dat voor ziekenhuis bevallingen het volgende
http://www.verloskundigenpraktijk-vivre.nl/index.php/enschede/Poliklinisch.html

en bij thuis bevalling het volgende.
http://www.verloskundigenpraktijk-vivre.nl/index.php/enschede/Thuis.html

maar mocht je van plan zijn om thuis te bevallen zet in iedergeval een koffer klaar voor het geval dat een thuis bevalling niet gerealiseerd kan worden

liefs ingeborg

haha zet die tas dan in je maxicosi want hoorde laatst dat iemand de maxi cosi vergeten was en dat haar man weer naar huis kon na de bevalling omdat ding op te halen, en weer terug.

Liefs Marina

Dit is wel een handige vraag idd... ik zelf wil graag thuis bevallen, maar idd klaarzetten voor het geval je wel naar het ziekenhuis moet is ok.
zo rond de 35ste week ongeveer dus... ben nu 27,5 dus heb nog ff paar weken te gaan...
MJ bedankt voor het lijstje... was ik ook wel benieuwd naar...

nu moet ik dan wel eerst shoppen voor een pyama, want die heb ik dus niet haha... :D

Het lijstje van MJ staat bijna alles alleen nog 1 ding het ponskaartje van het ziekenhuis (als je dat hebt??)
Vragen ze bij ons altijd naar in het ziekenhuis.
O ja en ik neem altijd een speen mee! Ze zeggen wel dat een speen niet goed is als je borstvoeding geeft maar bij mijn vorig 2 is die speen goed van pas gekomen!!

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan