Wanneer tegen wie vertellen?

A

Anoniem

Guest
Wat een ontzettend leuke ideeen  om het tegen de ouders te vertellen! (als het straks toch een keertje 'raak' is! In ieder geval vast leuke voorpret!!  zo houden we de lol erin!!)

Alleen vroeg ik me nog af: wanneer vertellen jullie het eigenlijk? Van vriendinnen hoorden we het  pas na de eerste echo (ongeveer 12 weken) maar sommige collega's van mij vertellen het na 7 weken al!  En dan heb ik het dus niet over vertellen aan de ouders maar aan de vrienden. Wanneer vertellen jullie het wie? (Want dan heb je ook weer heel wat uit te leggen als je een MK krijgt of niet??)

En weten veel mensen bij jullie eigenlijk ook dat jullie bezig zijn? Ben benieuwd!

Hoi,

Wij hebben het inderdaad aan onze goede vrienden vrij vlot verteld omdat die er achter waren gekomen dat we bezig waren!
Aan onze ouders hebben we het verteld toen we zo ´n 10 weken heen waren. We hebben hen gevraagd het nog even stil te houden.
De rest van de mensen wist het na de echo met 12 weken.

Maar, iedereen heeft weer een ander idee hierover.

Groet Til

Hee!
Hoe moeilijk ik t nu al vindt, we willen t pas na eerste echo/controle vertellen. Er kan nog zoveel misgaan. Maar ieders eigen keuze he. (Zijn 5 weken zwanger) maar je schrijft wat een leuke ideeen om t te vertellen? waar staan ze dan?Ik wil ook wat leuks doen om t te vertellen!
alvast bedankt zuus

quote: Zuus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-11-2006 21:24:43'));

Hee!
Hoe moeilijk ik t nu al vindt, we willen t pas na eerste echo/controle vertellen. Er kan nog zoveel misgaan. Maar ieders eigen keuze he. (Zijn 5 weken zwanger) maar je schrijft wat een leuke ideeen om t te vertellen? waar staan ze dan?Ik wil ook wat leuks doen om t te vertellen!
alvast bedankt zuus

Heb bewondering voor je dat je het al 5 weken stil kunt houden, vooral tegen je ouders...
Ik weet nog of wij dat kunnen hoor, volgens mij stralen de ogen uit onze hoofden...hahaa

We willen het eigenlijk na de eerste echo pas vertellen aan onze ouders en vrienden, het liefst met kerst/sinterklaas of andere speciale gelegenheid. maar dan moet die gelegenheid wel komen....

Mijn familie en naaste vrienden weten dat we al heel lang bezig zijn.

De eerste die ik het vertel is mijn broertje van 9 hij is een echt nakomertje en geheimpjes vind hij schitterend geef hem het gevoel om speciaal te zijn.
Hij mag het van mij heel vroeg weten maar ook alleen maar omdat ik weet dat hij er mee om kan gaan ook als er iets mis mocht gaan in een zwangerschap.

Onze ouders en zussen krijgen het pas te weten na 12 weken maar dat komt omdat ze geen van allen hun mond dicht kunnen houden. We hebben besloten als het zo ver mocht zijn geven we een etentje en vertellen het de hele groep in 1 keer.

Groetjes Karin

Ik wil het pas na twaalf weken aan ouders, vrienden en familie vertellen, mocht het zover zijn. Maar ik heb een man die daar absoluut niet zijn mond over kan houden, dat weet ik nu al. Hoe zorg ik ervoor dat hij zijn mond niet voorbij praat?  

Hallo allemaal,

Ik lees hier dat de meesten het pas na 3mnd willen vertellen.
Dat wilde ik ook bij mijn zwangerschap van Luca.
Maar, ik was zo ziek, zwak en misselijk dat ik het wel moest vertellen.
Toen ik net 6 weken zwanger was belde mijn leiding; met de vraag of ik zwanger was want dat werd op de afdeling verteld. Ik heb er toen niet omheen gedraait en het eerlijk verteld, anders moest ik 6weken later vertellen dat het WEL waar was. Mijn leiding zou zijn mond houden tot ik aangaf dat iedereen het mocht weten. En wat heeft die het zwaar gehad!!! Iedereen kwam aan hem vragen of ik nou wel of niet zwanger was.
Ook tegen mijn ouders moest ik het heel snel zeggen, ik zat nl ziek thuis na een aantal nachtdiensten. En ze belde me elke dag om te vragen hoe het ging en op een gegeven moment zei  mijn moeder  dat ze dokter wel eens zou bellen omdat het toch wel lang duurde; misschien kon ik een antibioticakuurtje krijgen??!!??!!
Toen heb ik het mijn ouders verteld.
Dus helemaal niet op een leuke manier ofzo. Daar kreeg ik ook echt de kans niet voor.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je helemaal niet weet of je het ook wel 3mnd stil kan houden, roddels gaan snel en als je jezelf echt heel beroerd voel ben je blij dat iemand het weet.
Wat miskramen betreft; ik denk juist dat je dan heel veel medeleven krijgt van je omgeving. En dat ze het heel goed begrijpen. Als je omgeving het niet weet, kunnen ze ook geen begrip tonen voor je situatie.  Mijn collega heeft al 2miskramen gehad, de laatste afgelopen maand bij een zwangerschap van 15weken. De collega's en leiding staan allemaal voor haar klaar. En daardoor heeft zij het heel goed kunnen verwerken.
Het is alweer een heel verhaal geworden. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Wij vertellen het; zodra wij zelf weer een beetje aan het idee gewend zijn dat het ECHT is.

groetjes Larissa

hoi,

Tegen onze ouders zullen wij het toch wel vrij snel vertellen (we hopen eigenlijk dat het lukt om ze een onvergetelijke kerst te bezorgen) en mijn zusje en zwager zullen ook snel op de hoogte zijn.
Wanneer we tegen de vrienden vertellen, zijn we nog niet helemaal uit.
Een goede vriendin van me heeft het direct verteld en vond het na haar MK juist fijn dat ze behalve haar blijdschap nu ook haar verdriet kon delen.
Dus het heeft allebei voor-en nadelen.
Maar ik ben bang dat ik toch mijn mond niet zou kunnen houden, zou veel te happy zijn !!!

x Cora B.

Terug
Bovenaan