Wanneer testen?

Hallo ik ben nieuw hier en probeer zwanger te worden,ik heb 4.5jr een mirena spiraal gehad (amper tot niet ongesteld)en deze 12feb laten verwijden. Heb dus geen idee van m’n cyclus of wanneer m’n eisprong was.<br />Na een week kreeg ik wat vage klachten, rommelende darmen en winderig. Harde ontlasting die met moeite komt. Zere tepels en blauwe aders werden meer zichtbaar. Natuurlijk kan dit haast niet van een zwangerschap zijn zo snel,tenminste lijkt mij. Wel geklust op de dag van het verwijderen, en paar dagen er na regelmatig tot en met 20feb. Op 27feb met afvegen wat bloed, heel minimaal paar druppels steeds dit heeft aangehouden tot en met 28feb in de avond en ging over in lichtroze. Leek totaal niet op een ongesteldheid. Tot en met nu niets veranderd gevoelige tepels komen en gaan. Wel veel afscheiding en vooral doorzichtige slierten/klodders slijm. Iemand die dit herkent? Wanneer zou ik kunnen testen, de test die ik heb gedaan afgelopen weekend was negatief, ben ik te vroeg ? 12 maart is m'n spiraal 4 weken verwijderd, Ik hoor graag iets. Xx<br />

Hey! Als ik het zo bekijk zou het kunnen dat de lichte bloeding toch een soort onttrekking bloeding was. Omdat je zegt dat je afscheiding veranderd is naar doorzichtige slierten klinkt me dat als tekenen die je hebt voor een eisprong. Wat je eigenlijk eens zou moeten doen is een ovulatie test want ik denk dat je nu je vruchtbare periode in gaat.
Die andere symptomen zoals gevoelige tepels komen denk ik van je hormonen die even in de war zijn. Had ik ook toen ik stopte met de pil! Het kan even duren voor je cyclus weer een beetje op gang is. Ben benieuwd!

Hoi jilla.

Dankjewel voor je reactie, ik las dus idd ook dat het vruchtbaar slijm kan zijn, spannend ik ben heel erg benieuwd. Ik zat zelf ook te denken aan ovulatie testen, om hier mee te beginnen als ik een echte menstruatie heb gehad.

Ja das t lastige van stoppen met anticonceptie, je weet gewoon niet wat je lijf doet.. dus ook niet wanneer je eisprong is of wanneer je ongesteld zal worden, of dat je meteen zwanger raakt. Je kan er ovutesten tegenaan gooien voor meer inzicht, maar zelf deed ik (na stoppen met de pil) niks van dat alles en dacht, ik zie t wel. Ik had altijd al een lange cyclus dus dacht er niks van, maar toen ik voor een gepland wijnavondje zekerheidshalve testte bleek ik zwanger. Bij baby 2 wel meer getest, maar eerlijk gezegd vond ik t vreselijk, dat gepies en zon stokje. Ik zou dan ook even afwachten en t aankijken. Oh en blijft een ovutest donker? Doe dan even een zwangerschapstest..

Hoi stephw, dankjewel voor je reactie. Ja het is echt heel lastig idd. Ik wil liever niet meer te vroeg testen ook om teleurstelling te voorkomen. Wij gaan nu voor ons derde, onze dochter word 12 en zoon is 6, het is dus al wel een tijd geleden haha en weet gewoon niet meer zo goed wat ik wel of niet merkte. Bij beide was ik direct zwanger. Hopen dat het deze keer ook snel zal lukken. Beda met voor de tips hoor!

Ik was direct zwanger na het verwijderen van mijn spiraal nog voor mijn eerste menstruatie. Ook in de eerste paar dagen na het verwijderen gebeurd dus het zou kunnen...

Ik ben 12 jaar aan de pil geweest waardoor ik dacht dat het een behoorlijke tijd zal duren tot ik ‘ontpild’ zou zijn. Ik ben geen 1 keer ongesteld geweest, was gelijk de eerste maand raak. Nu 20 weken zwanger! Succes xx

Terug
Bovenaan