Wanneer valt jou het ouderschap zwaar ???

Hallo mama's,

Zoals we zelf maar al te goed weten en hebben ondervonden is het hebben van een kindje niet altijd rozengeur en manenschijn. De een huilt ontroostbaar en de ander wil maar niet s'nachts doorslapen.

Er is altijd wel éven een moment dat je denkt van....

- Was ik maar even voor een moment iemand anders...

-   Nog even en ik draai door !!                                                                            

- Ik drop de kleine even  bij papa   en piept er tussen uit!  

- Oma heeft dan toevallig ook geen tijd...                                          

- Of je hebt het gewoon even gehad..                                                      

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je een "slechte" moeder bent, en is het heel normaal als je er soms even doorheen zit. Het is natuurlijk ook niet zomaar iets, ineens een kleintje groot brengen!

De vraag is dus;

WANNEER VALT JOU HET OUDERSCHAP ZWAAR   ??

-------

Mij nu bijvoorbeeld..

Kay is al vanaf donderdag goed ziek.. Daarna papa en mama ook!
Ik ben nu zo ziek (pijn aan mijn hoofd, oren, keel en gewrichten en heb koorts) dat het in combinatie met een kleine me even zwaar valt. Ik heb namelijk geen familie om de hoek wonen waar je de kleine even heen brengt. Gelukkig wel vrienden die, als ik het zou vragen, even op Kay zouden willen passen..
Maar  Kay is nu zelf nog wat ziek en dan wil je je kleine natuurlijk dicht bij jezelf   houden.  

Even dacht ik nog vanmorgen "Dit is dus een gezinnetje runnen.. Jezelf wegcijferen en de boel draaiende houden"!, ook al is het nu even extra zwaar..

Maar  natuurlijk maakt de lach van je kindje gelijk weer een boel goed!
Ik slof vandaag  dus gewoon nog maar even verder in mijn badjas..

Esmé mv Kay  

De laatste paar weken valt het ouderschap me zwaar als het tijd is voor het groentehapje. Dat is elke keer een gevecht! Niet leuk voor mij, niet leuk voor Lukas, niet leuk voor papa.

Ik probeer er wel kalm onder te blijven en hem niets te dwingen maar moeilijk is het wel hoor!

Annemieke

hoi..ik vindt het wel eens moeilijk als het heel druk is geweest op mijn werk en vanalles aan mijn hoofd heb.
ook soms als ik wel eens denk aan de toekomst..hoe gaat dat allemaal lopen.
dan vindt ik het wel eens zwaar.
of als je een drukke dag heb gehad of je hebt haast en ze zit onder de poep of iets dergelijks ..poeh
groetjes piewie-mila 16-9-06

Soms bedenk ik me opeens wat een verantwoordelijk het eigenlijk is om ouders te zijn. Dan heb ik het soms wel even moeilijk, zit ik me af te vragen of ik het echt wel allemaal goed doe en of we onze kids echt alles meegeven wat goed voor hen is. Gewoon de opvoeding in het algemeen bedoel ik dan.

Momenten dat ik het helemaal gehad heb, heb ik gelukkig niet zo vaak. Af en toe baal ik er wel van dat die grote meiden (6 en 3 jaar)  altijd zo'n bende weten te maken van hun slaapkamers en de speelkamer, en dat ze dan niet willen opruimen. Maar goed, zolang het daar bij blijft ben ik dik tevreden!

Beterschap trouwens Esmé...
Mij valt de ziekte-periode ook het zwaarst. Als iemand (of meerdere) in het gezin ziek is.... pfff. Je cijfert inderdaad jezelf behoorlijk weg. Je luncht pas om een uur of 3... ontbijten slaan we over en drinken tussendoor is helemaal geen tijd voor...
Maar toch... we komen er elke keer weer bovenop en dan breekt er vaak weer een leuke periode aan.
Groetjes happyM.

Op dit moment heb ik het ontzettend druk met mijn zoontje die nu ruim 2 jaar is. Nog niet eens zozeer met mijn kleine lieve aniek. (6mnd). En dan ben ik zooo sacherijnig he, niet leuk meer. Dan vind ik het weer zielig voor aniek, die dan naar mijn idee weer te weinig aandacht krijgt.

Dus op dit moment valt mij het ouderschap ontzettend zwaar. En dan ook nog is die stomme  lichamelijke klachten allemaal erbij. Nee op dit moment loopt het niet lekker hier.

Danielle

Hi dames,
Ik vind het over het algemeen niet zo zwaar, ik geniet net als jullie van iedere keer dat ze dan weer lacht, dat is elke keer als ik haar aankijk. Dan is het moeilijk om lekker te klagen.
Ik vind het wel moeilijk als ik moe ben en dat dan ook aangeef aan mijn man, is het eerste wat hij zegt; waarvan, waarvan kan jij nu moe zijn? Aaargh ooit kan ik hem wel wat aandoen. Ik geef volledige borstvoeding, loop ieder dag naar het dorp om boodschappen te doen, heeft mijn man geen zin in na zijn werk. Okee dat lopen vind ik dan ook niet erg, maar soms ben ik ook moe, en dan valt mijn man in slaap op de bank.
Volgens mij zei ik net dat ik moe was?!
Ik lig wel iedere dag tot elf uur in bed, ik trek het anders gewoon niet. Maar zeker omdat ik me de laatste weken een beetje druk aan het maken ben, kan ik 's nachts de slaap niet pakken.
Ja die dagen vind ik het wel moeilijk.
En dan nog het huishouden, ik word daar al moe van al denk ik er alleen maar  aan, gaaaaaaaaaap.
X

Als mijn meisje 's nachts begint te roepen terwijl ik net een kwartier in diepe slaap lig.... oeffff dan is het wel zwaar. Of als ik het drukdrukdruk heb en ze na een half uur slapen alweer klaar wakker is en liever niet alleen wil spelen.....

Terug
Bovenaan