wanneer van 5 naar 4 voedingen?

hallo,

wanneer gingen jullie over naar 4 voedingen?
ik moet sinds een paar dagen ons meisje van 8 weken vaak wakker maken voor een voeding.
en voor die tijd melde ze zich altijd al een half uur voor de tijd dat ze de voeding krijgt.
 
Ik ging met 16 weken ongeveer naar 4 voedingen. Ik zou haar niet al te lang achter elkaar laten slapen. Bij 2 maanden mogen ze 's nachts 8 uur achter elkaar slapen. Als ze langer slapen kan het vocht in de hersentjes te laag worden en ook het bloedsuiker.
 
Wij gingen pas na 6 maanden naar 4 voedingen. Hij heeft heel lang 5 voedingen nodig gehad.
8 weken is nog wel erg klein hoor - ik zou het lekker bij 5 voedingen houden.
Drinkt ze de fles wel leeg ? Of geef je nog borstvoeding ?
Kleintjes kunnen zelf bepalen hoeveel ze drinken bij honger melden ze zich echt wel.
Ons kleintje meld zich alleen als hij echt honger heeft. Gewoon honger geeft hij niet aan maar als je dan aankomt met de fles gaat de speen gretig naar binnen.
De eerste maanden groeien ze ook zo hard dus ze hebben echt de voeding wel nodig.
 
ons meisje zit nu op 5 flessen van 180/6.
en drinkt dit niet altijd helemaal op.
op een ander forum werd advies gegeven door een voedingsdeskundige en zij zei dat als we haar 4 flessen gingen aanbieden we de hoeveelheid ook moesten ophogen naar 210/7.
dit vind wel heel veel aangezien ze de flessen van 180/6 soms niet eens leeg drinkt.
ons meisje slaapt 's nachts door.
als ik haar laat slapen dan slaapt ze zo van 23 uur tot 8 uur/ half 9 door.
ik moet haar echt voor alle voedingen wakker maken.
om 7-11-15-19-23 uur krijgt ze haar voedingen.
 
Volgens het CB ( hier dan) mag dit houden ze de richtlijn aan, vanaf 7 kilo. Als een kind licht is kan het wat eerder. Onze dochter is 4mnd maar is nog lang niet aan 7kilo. Wanneer zij op een gegeven moment geen 5e fles wil mag ze naar 4.Er vooral op letten dat ze per dag voldoende voeding/vocht krijgen. En idd hebben ze als ze zo jong zijn hebben ze volgens mij nog een glucosestoot nodig ivm de hersenen. Een paar slokjes is hiervoor al voldoende.
 
ons zoontje is nu ruim 6,5 kilo, maar heeft nog wel 5 flessen nodig. overdag 4, met 210/7 drinkt ie meestal wel leeg. en dan rond 12 uur 's nachts maak ik hem wakker voor een klein beetje zodat ie onder de liter per dag blijft. als ik hem niet wakker maak, dan komt ie rond 3 uur alsnog. maak ik hem wel wakker komt ie 's morgens tussen 7 en 8 uur.
 
Terug
Bovenaan