wanneer van buik naar rug draaien??

Hoi hoi,

Ff advies hoor. Mijn dochter van 5,5 maand draait soms ,eerder perongelijk wel eens terug vanaf haar buik naar haar rug. Wanneer leren ze dat, ongeveer?? Zodra ik haar neer leg in de box, bed etc. draait ze gelijk op haar buik. En kijkt ze je aan met van die ogen"kijk mij mama"hihihihi. Geweldig verder maar het zou handig zijn als ze zich ook terug kan draaien. Vooral als ze 's middags in haar "grote"bed ligt/ ('s nachts ligt ze nog in de wieg bij ons op de kamer.)

Gr Bizu

heyhey

nathalia is met alles heel snel, behalve met omrollen van buik naar rug.
rug naar buik deed ze met 4 maanden.
ze was 7 maanden toen ze het voor het eerst deed.

t ene kindje is sneller dan t andere kindje.
t komt vanzelf wel. voor je het weet rolt ze om :D

groetjes, do

Zarah draaide met drie maanden al van rug naar buik. Ze is nu bijna 6 maanden en is welgeteld 3 keer van buik naar rug gedraaid. Blijkbaar allemaal per ongeluk, want ze heeft het al in geen tijden meer gedaan! Volgens mij is rond de 7 a 8 maanden normaal. Kan mij niet snel genoeg gaan, want Zarah draait ook echt constant op haar buik en zodra ze dat zat is begint ze te piepen zodat ik haar weer terug kan draaien. Twee tellen later ligt ze wéér op haar buik... Zucht..

Hallo,

Hier het omgekeerde.
Noah is nu bijna 6 maanden en is nog nooit van rug naar buik gedraaid.
Ik maak me daar soms best wel zorgen over, maar hij heeft gewoon echt een hekel aan om op zijn buik te liggen.
Dus omdraaien van buik naar rug kan hij al een beetje.
Dat is hem al een paar keer gelukt.
Ik leg hem best vaak op zijn buik, maar hij houd het nog geen 4 min vol. ook niet als ik hem afleid...

Groetjes Suus

Hoihoi,

Tja, er zit echt onwijs veel verschil in. Mijn neefje  draaide al op  zijn  buik na drie maanden en een paar weken later ook weer terug.
Mijn tweede is nu 8 maanden en draait nog niet eens op zijn buik.
Mijn oudste draaide met 7 maanden op zijn buik en toen hij 8 maanden was ging hij in één maand tijd terugrollen, zitten, staan en kruipen. Hij liep met 12 maanden.

Ik weet nog wel dat hij het heel vervelend vond als hij op zijn buik lag en niet terug kon rollen.

Groetjes...

hoi hoi,

volgens mij zitten er  grote verschilllen  tussen wanneer kindjes gaan rollen.

Eva is traag op het grove motorische gebied en begon zo rond de 8 maanden van buik naar rug te rollen, maar nu ze 9,5 maand is vind ze het eigenlijk nog steeds wel "eng".
Toch ligt ze qua ontwikkeling gewoon op schema volgens het consultatieburo.

Mijn  ervaring dat kinderen bepaalde vaardigheden vaak van de ene op de andere dag opeens onder de knie hebben. Het ligt er ook aan waar de intresse van je kindje liggen.

groetjes Marieke

Zifjon was net 3 maanden en rolen al van zijn rug naar zijn bui. Hij had te sterke rugspiere ivm veel overstrekken dus zo positief was dit niet. met 5,5 maaden rolden hij helemaal om en meteen door het hele huis door.

Ieder kind zijn eigen ritme

Hoi,

Myrthe was 6 weken toen ze zich van buik naar rug draaide. Met 3 maanden draaide ze ook van rug naar buik. Erg snel dus. Overigens deed ze bij beide dit een week lang en daarna een paar weken niet om vervolgens het te pas en te onpas te doen.
Dus rustig aan, komt vanzelf.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan