wanneer van maxicosi naar autostoeltje

Hallo

Onze dochter is nu 8 maanden, ze is de maxicosie echt helemaal zat, ze zit op de achterbank i.v.m airbac. korte afstanden gaan nog wel maar de langere afstanden zijn een ramp, ze wilt recht op en lekker kijken. Ze kan nog niet echt zelfstandig zitten, wel zit ze met lichte ondersteuning goed.
Wanneer zijn jullie overgegaan en hoe ervaren jullie het?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reakties.

Groetjes, Corina
 
Dat is echt nog te vroeg hoor, zeker als je zegt dat jouw dochter nog niet rechtop kan zitten. Eigenlijk word er aangeraden om de maxicosi te gebruiken tot je kind er uit groeit en dat is wanneer het hoofd van je kind boven de rand uit steekt. Hoe verleidelijk het ook is om al eerder over te gaan op een autostoeltje, het is echt minder veilig.
 
Hoi Corina

Wij hebben onze dochter vorig weekend voor het eerst in de autostoel gezet. Ze is 10,5 maand. Ze was de maxicosi ook zat en ze groeide er bijna uit. Volgens de man van de winkel gaan kinderen in de autostoel als ze bijv. 9 kilo zijn, of een bepaalde lengte dat ze niet meer in de maxicosi passen. Of als ze goed kunnen zitten. De autostoel heeft wel verschillende standen. Zodat je dochter ook een beetje kan liggen, zal ik maar zeggen.
Anne vindt het geweldig. Ze zit er in als een prinsesje en net of ze nooit anders gezeten heeft.

Groetjes Ria
 
Ik ben nu al een tijdje over naar auto stoel en mijn dochtertje is nu 6,5 mnd.
Als het hoofdje boven de achterkant uitsteekt schijnt volgens de experts de maxi cosi te klein te zijn.
Ik kan mijn dochtertje niet eens een winterjasje aan doen dan past ze er ook niet meer in.
Alleen voor de creche gebruik ik de maxi cosi, omdat we maar één autostoel hebben en verschillend opgehaald wordt door mij of de papa.
 
Hoi

Mijn zoontje van ruim 8 maanden kan wel zelfstandig zitten, maar hij weegt nog geen 8 kilo. En op de autostoel staat dat ze ein kunnen vanaf 9 kilo.
Ben dus ook benieuwd naar reacties.
 
als ze zelfstandig kunne zitten kun je overgaan, maar als er geen noodzaak is is het het beste om zo lang mogelijk achterstevoren te zitten( met stoel en al dan hoe dat met alleen kind zou moeten weet ik niet, haha)
het schijnt veiliger te zijn.
 
Hallo,
Onze zoon is ook eerder dan 9kg./goed kunnen zitten overgegaan op de autostoel. Hij was nl. 5 1/2 maand, maar te groot (zowel lengte als breedte) voor de maxi-cosi. Ik heb het toen nagevraagd bij het cb. Daar werd ook geadviseerd om over te gaan op de autostoel, omdat als hij te groot is voor maxi-cosi is het ook niet veilig om hem daarin te vervoeren. De stoel staat standaard in de slaapstand. Plus dit staat ook het instructieboekje van maxi-cosi. Ik heb er wel een hoofdverkleiner bij genomen. Dit zodat zijn hoofd nog wel aan de zjkant extra steun heeft. Hij zit perfect.
Groetjes
 
Mijn zoon is nu ruim 9 maanden en zit sinds een krappe week in de 'grote'autostoel! Hij vind het helemaal geweldig en kijkt zijn ogen uit! Wij hebben de Maxi-cosi Priori XP die in verschillende standen gezet kan worden.


Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan