wanneer van maxicosi naar autostoeltje

Wij volgende week kijken voor en autostoeltje. Ze is dan net een jaar. Vorige week woog ze 8 kilo . Ze past nog wel redelijk in steekt nog niet uit met haar hoofdje maar ik merk dat het met de dikkere kleding toch wat minder past. Dus word het langzaam aan wel tijd.

ZOlang het niet nodig is is het beter om te wachten omdat de maxicosi veiliger is met vervoeren ivm met het achteruit zitten. ALs er dan wat gebeurt is het nekje beschermd.

SUcces
 
De consumentenbond geeft dus het advies om je kind in de maxicosi te houden tot het hoofd van je kind boven de rand van de maxicosi uit komt. Dan pas overgaan op een autostoeltje omdat tot die tijd/lengte een autostoel echt minder veilig is voor je kind dan de maxicosi. Veiligheid boven alles toch?
 
Hoi

Onze kris is nu 8 maanden. en zit ongeveer 2 weken in een autostoeltje.
Hij was het helemaal zat in de maxicosie. kon niks zien.
nu kan hij rond kijken en vind hij het veel leuker we zetten hem nog wel vaak in de slaapstand. Kris kan wel al uit zich zelf goed zitten en blijft goed zitten speelt goed ook zittend.
Dus vandaar hebben we hem daar voort in gedaan. gaat super.
denk dat het toch verschillend is per kind. en we hebben toch wel ook op het gewicht gelet hoor.

groetjes Jenny
 
Hallo

Onze dochter Lotte is 8,5 maand oud en wij gaan kijken naar een autostoeltje van het weekend. Ze is nu rond de 8 á 8,5 kilo en kan al een poosje goed blijven zitten. Als ze in de maxi cosi moet gilt ze alles kort en klein en ze heeft noodgedwongen nog de zomerjas aan omdat ze anders klem in de maxi-cosi zit.
Wij zullen zekers wel eerst nagvragen of het veilig is en anders doen we het nog niet, maar we gaan er zaterdag 1 tje kopen.

Groetjes van Mieke
 
Ik snap iets niet zo goed. Als je kind echt niet meer in de maxicosi past begrijp ik dat je voor een autostoeltje kiest. En niet in de maxicosi passen is dus met het hoofjed boven de rand uit dreigt te komen. Maar wat ik niet begrijp is die moeders die doodleuk vertellen dat ze hun kinderen in een autostoeltje zijn gaan zetten omdat hij/zij dan zo leuk naar buiten kan kijken??!!?? Is dat belangrijker dan de veiligheid van je kind dan????
 
Ik ben het helemaal met de laatste anoniem eens! Waarom zou je je kind in een autostoel zetten als hij/zij nog gewoon in de Maxicosi past? Veiligheid is toch echt het belangrijkste!
Toevallig heb ik vandaag eens nagekeken in de gebruiksaanwijzing tot wanneer een kind in de Maxicosi mag en dat is tot 13 kilo!!!! Dat zijn baby's van 6 maanden toch echt nog niet!
Mijn dochtertje van 6 maanden is best groot voor haar leeftijd, maar ze past er nog makkelijk in. Wel heb ik pas de verkleiner eruit gehaald, maar ik zet haar pas in een echte autostoel als ze echt te lang of te zwaar wordt!
 
Ik ben het helemaal met de laatste anoniem eens! Waarom zou je je kind in een autostoel zetten als hij/zij nog gewoon in de Maxicosi past? Veiligheid is toch echt het belangrijkste!
Toevallig heb ik vandaag eens nagekeken in de gebruiksaanwijzing tot wanneer een kind in de Maxicosi mag en dat is tot 13 kilo!!!! Dat zijn baby's van 6 maanden toch echt nog niet!
Mijn dochtertje van 6 maanden is best groot voor haar leeftijd, maar ze past er nog makkelijk in. Wel heb ik pas de verkleiner eruit gehaald, maar ik zet haar pas in een echte autostoel als ze echt te lang of te zwaar wordt!
 
Terug
Bovenaan