Wanneer vaste bedtijd baby?

<p>Vanaf hoeveel weken hoor je je baby op een vaste tijd naar bed doen?</p><p>Zoonrje is 9 weken en slaapt overdag in de box of draagzak. In de avond als ik bank ga hangen neem ik hem bij me en slaapt in mn armen tot het laatste flesje en slaapt dan van 23 tot 7 in de co sleeper.</p><p>Maar vanaf welke leeftijd leg ik hem op vaste tijdstip op bed? </p>

Volgens mij zijn wij hiermee begonnen met 8-10 weken. We hebben toen 19;00 als bedtijd gekozen. Nu is ze 14 maanden en dit is nog steeds haar bedtijd. 
Maar mijn dochter raakte wel snel overprikkeld en deed het erg goed op regelmaat ... In de box slapen is bijvoorbeeld nog nooit gelukt. 

ik zou ik zou zeggen: vanaf wanneer je dat wil?. De allereerste weken zit je kleintje natuurlijk nog 'aan je vastgeplakt' maar je kan met 9 weken dat best al proberen lijkt me.
wij zijn met ons dochtertje begonnen met s avonds op bed leggen (voordat we zelf naar bed gingen) vanaf een week of 8/9. Dan ging ze er s avonds in als we een flesje haden gegeven, dat kon 7 uur zijn maar ook half 9. Ze slaapt ook in de co-sleeper. Inmiddels (en dit hadden we eerder moeten doen?) bezig met echt een ritme en nu gaat ze tussen 8 en half 9 naar bed. 

Met 6 weken ging ze naar der eigen bed, 19:00 erin laatste voeding rond de klok van 22:00 en rond 6:00 was ze er dan weer.
Nu is ze 1jaar en een maand, ze slaapt nog steeds van 19:00 tot 7:15/7:45. 
Volgens vast ritueel, kopje thee, pyama aan tanden poetsen even stoeien op het grote bed, verhaaltje lezen, liedje zingen en welterusten.

Wanneer je kindje dat toelaat. Hier niet voor 4 maanden oud hoor... Maar we hebben het wel regelmatig geprobeerd. Wij hadden een huilbaby en een lastige slaper. Maar het is ook normaal dat ze savonds nog spoken en clusteren tot een maand of 3 a 4. Kijk gewoon wat je kindje fijn vindt en beweeg mee. Proberen kan geen kwaad.

Ons zoontje is ook negen weken, overdag hebben wij hem eigenlijk ook nog beneden in box of wandelwagen,maar savonds gaat hij na de fles van 19:00 in de cosleeper, krijgt dan om 23:00 fles en word meestal rond halfzes wakker. 

Dat verschilt heel erg per kindje. Mijn dochter is 22 maanden en heeft nog steeds niet echt een vaste bedtijd, ik breng haar naar bed als ze moe is. Eerder slaapt ze toch niet en is het alleen maar frustrerend voor ons allebei. 

Wel zit er sinds ze een maand of 14 is wat meer regelmaat in, en gaat ze ergens tussen 19 en 20 ongeveer naar bed. Daarvoor vaak pas als wij naar bed gingen. 

Terug
Bovenaan