Wanneer vaste bedtijd baby?

Precies hetzelfde als hierboven. Vanaf een week of acht. 
Ze huilde de hele avond vanaf etenstijd tot.. laat. Ook op schoot tegen ons aan. Op een gegeven moment dacht ik, als er toch niks helpt kan ik je net zo goed in bed leggen. En dat bleek wat ze wilde. Ze huilde nog wel (ik bleef uiteraard in de buurt), maar elke avond korter. En sliep al snel heerlijk door.

Wij zijn hier met een week of 6 mee begonnen, misschien zelfs iets eerder. De eerste periode ging het toen wel niet altijd goed, maar we wilden hem graag aanleren te slapen in zijn eigen bed. Moet ook wel zeggen dat dit ook kwam doordat we merkten dat hij eraan toe was, omdat hij steeds minder goed in slaap kwam in de box en wij ook steeds minder geluid konden maken als hij dan sliep (niet dat we eerst de tv super hard zetten oid, maar in het begin was hij niet wakker te krijgen als hij in de box lag zo ongeveer en dat veranderde). Dus we merkten dat het voor hem ook zou schelen als hij in zijn eigen bed zou gaan slapen.
Wij hebben ook 19:00 uur aan gehouden, dat kwam het beste uit met de voedingstijden volgens mij. Maar zoals ik al zei, in het begin ging dit echt niet altijd goed, heb wel eens een uur of zelfs meer op zijn kamer gezeten om hem in slaap te wiegen. Maar geleidelijk ging het steeds vaker steeds meer dagen achter elkaar goed en nu is de bedtijd zelden een probleem (ok, sinds kort zijn we wel soms in de "ik wil niet naar bed" fase beland, maar dat is weer iets anders).

Hier met een week of 10 ongeveer. T/m week 9 was het 8 uur per dag krijsen, en sliep ze alleen bij wij/wagen/draagdoek. toen het huilen voorbij was merkte ik dat ze haar dutje van circa 18u niet meer beneden wilde doen, haar gewoon eens na het douchen in bed gelegd en toen sliep ze ineens door van 19u tot 24 ongeveer. 
Inmiddels doet ze nu alle slaapjes boven (13 weken). 
Ze gaat trouwens tussen 18.30 en 19.30 ergens naar boven. Beetje afhankelijk van hoe de dag loopt.

Terug
Bovenaan