wanneer vaste slaaptijden?? bv 2 x ochtend middag slaap


Goede morgen,

Ik heb een dochtertje Esmee van 6,5 maand oud.
We hebben een mooi eetschema maar dat is zo rommelig en geen pijl op te trekken..

De ene keer ligt ze er na een uur alweer in en de andere keer ligt ze er na 3 uur pas weer in.
Ik breng haar naar bed wanneer ze moe is..

Wanneer gaan ze 2 x , smorgens en smiddags?? bijvoorbeeld:
van 9.00 - 11.00 en 14.00 - 16.00

Ze is half 7/7 uur wakker en de ene keer ligt ze dus om 8 uur alweer in bed en de andere ker ligt ze om half 10 nog in de te spelen..
Moet ik haar ophouden tot bv 9 uur??
Zodat er een beetje ritme in komt

groetjes simone
 
Hoi, als je een eetschema hebt. Probeer daar tussen haar in bed te leggen. Steeds op dezelfde tijden.

En niet net voor een bv.
Als ze wakker is bv, mischien dan spelen of box en dan weer naar bed.

Dat je wel vaste ochtend en middag tijd hebt voor het slapen.

Groetjes Natasja
 
Hoi,
Misschien wel erg ouderwets maar ik heb met mijn dochter, nu bijna 18 maanden, toch best een strak schema aangehouden, ook nu nog!! Zij heeft vanaf een maand of tien alleen nog tussen 12.00 en 15.00 een slaapje, nu slaapt ze dan ongeveer anderhalf uur, maar met een maand of 8 kunnen ze ook al wel over op 2 slaapjes. Zelf uitproberen maar als je wel overgaat op 2 slaapjes, kun je dat beter op vaste tijden proberen te doen, voor je zelf ook makkelijker én je krijgt de avond weer terug voor jezelf! Ik heb haar tot ongeveer dus 10 maanden oud, zo'n beetje elke avond om 1830 naar bed gebracht, sliep ze tot 21.00, ging ik d'r wassen en kreeg ze de laatste voeding, sliep ze door tot de volgende ochtend 8u.
Succes!!
 
quote: simone schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-10-2007 07:28:14'));


Goede morgen,

Ik heb een dochtertje Esmee van 6,5 maand oud.
We hebben een mooi eetschema maar dat is zo rommelig en geen pijl op te trekken..

De ene keer ligt ze er na een uur alweer in en de andere keer ligt ze er na 3 uur pas weer in.
Ik breng haar naar bed wanneer ze moe is..

Wanneer gaan ze 2 x , smorgens en smiddags?? bijvoorbeeld:
van 9.00 - 11.00 en 14.00 - 16.00

Ze is half 7/7 uur wakker en de ene keer ligt ze dus om 8 uur alweer in bed en de andere ker ligt ze om half 10 nog in de te spelen..
Moet ik haar ophouden tot bv 9 uur??
Zodat er een beetje ritme in komt

groetjes simone




Hallo Simone,

hier nog zo'n eentje hoor. Helemaal geen vaste tijden met slapen overdag.
S'avonds wel, rond 7 uur half 8.
Maar overdag...? Ik weet niet hoe ik het moet doen.
Ik heb net een schema voor het eten en drinken, waar me ik aan probeer te houden.

Hij slaapt gewoon wanneer hij wilt, of als ik zie dat hij slaap heeft leg ik hem in zijn bed.

Mijn zoon is bijna 7 maanden..
Ik ben benieuwd hoe anderen het doen.

Ik wil morgen naar het cb gaan, als ik ga zal ik het daar eens vragen.
Ik laat het je wel weten, ok?

Succes




 
Haai,


Ik denk dat je zelf een schema kan maken door RRR te handhaven!!! Mijn kinderen hebben altijd op de zelfde vaste tijden geslapen en gegeten, nooit problemen mee gehad...


Misschien moet je geoon een schema maken wat voor jou past en je daar heel strikt aanhouden, misschien zal je kindje in het begin niet helemaal mee eens zijn, maar dat komt vanzelf!! En probeer er zo min mogelijk van af te wijken!!


Succes..Mijn dikkopje slaapt nu nog 3 keer overdags (ze is 9  mnd)
 
Hoi,
Volgens het boek van Ria Blom zouden ze zo rond de 8 maanden met 2 slaapjes per dag toe moeten kunnen, en vanaf ongeveer 14 maanden met een langere middagtuk.
Haar boek "regelmaat en inbakeren"is zoiezo een goede tip om eens te lezen als je je afvraagt hoe je er nu een b-tje ritme inkrijgt.
Groetjes Soela
 
Terug
Bovenaan