Wanneer veertellen....het valt niet mee om niks te zeggen....

Onze ouders en broer en zus weten het al, evenals een stel hele goede vrienden.
Op mijn werk weten ze het ook al, maar dat is omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ontzettend misselijk ben geweest (2x in het ziekenhuis ivm uitdroging, kon niets binnenhouden, zelfs geen slokje water met m'n foliumzuurtabletje), en ik eigenlijk sinds 5 weken al weer misselijk ben. Gelukkig lijkt het mee te vallen, en ben ik er niet zo verschrikkelijk aan toe als de eerste keer. Tot nu toe nog niet hoeven overgeven, maar wel 24 uur per dag misselijk helaas.

A.s. woensdag hebben we de eerste echo, en als die goed is vertellen we het op 7 augustus (mijn verjaardag) aan onze overige familie en nog een paar goede vrienden.

De rest volgt dan vanzelf wel.

Groetjes Platvoetje

Wij willen nog even wachten tot na onze 1e echo. Vorig jaar heb ik een bbz gehad terwijl ik nog maar net wist dat ik zwanger was. Na 2 maanden raakte ik weer zwanger. Op het moment dat we het net wilde vertellen kreeg ik te horen dat het niet goed was en dat het een miskraam zou worden. Daarom hebben we besloten om het niet eerder te vertellen als we hebben gezien dat er wat zit en dan vertellen we het.

Sharine

ps al kan ik ook niet wachten om het grote nieuws te vertellen vooral niet aan onze ouders. Ook al word dit ons 3e kindje dit soort leuk nieuws is toch altijd bijzonder om te vertellen.

hoi hoi dames,

ook wij hebben het super snel verteld aan iedereen.
Ik kreeg regelmatig de vraag of ik terug zwanger was en dan is het moeilijk om hierover te liegen. Mijn buik is duidelijk dik van mijn zwangerschap en niet zomaar van een dikkere buik. Ik ben nogal mager, waardoor je dit heel snel ziet.
Bij mijn dochtertje zag je dit ook redelijk snel, maar nu toch nog net iets sneller.
Ik kan het gewoon niet meer verstoppe en ben iets van een 8 weken, weet het nog niet PRECIES... eerste echo 13 aug. dus dan hebben we meer zekerheid over hoelang e.d.

Ik heb voor mijn dochtertje een bandana laten maken (www.rainbowbabies.nl) met hierop IK WORD GROTE ZUS... superschattig en heel leuk om het op die manier te vertellen!
Ook heb ik een t-shirtje met hierop: Ik ben zoooo blij, want ik word grote zus!
Als het mis moest gaan, moet je het idd ook vertellen, maar zoals nog al iemand aanhaalde het medeleven kan je dan wel gebruiken. En je gaat natuurlijk niet vertrekken met de gedacht: ' het gaat hier mislopen ' e!! dus...

Liefs,
van ons..

hoi ik heb het direkt aan een boel mensen verteld per telefoon of smsje en 2 dagen later op mijn verjaardag aan nog meer iedereen mag het wel weten en als het mis zou gaan jah dan gewoon iedereen maar weer een inlichten. mijn vriend heeft zijn eigenkant ingelicht zeg maar dus daar weet iedereen het ook wel ben nu 10 weken zwanger precies vandaag volgens de eerste echo van 15 juli was wel ballen want er gingen wel 12 dagen af anders was ik al bijna 3 maand geweest maar ach het zit er in en daar gaat het om.

Ik ben nu bijna 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn ouders en schoonouders wisten het bij 5 weken. Mijn broer bij 7 weken.

Deze avond vergadering gehad met een stel vrienden, en ik kon het niet voor me houden. Het flapte me er zo uit.
Aan de ene kant voel ik me nu schuldig omdat ik niet gewacht heb tot 12 weken. Aan de andere kant geweldig om te zeggen omdat ik er zo vol van zit.

Wij hebben het onze ouders gelijk in de eerste week verteld, een week later heeftmijn man het zijn zussen verteld. Vorige week hebben we het aan onze beste vrienden verteld.  Woensdag heb ik de 1e afspraak bij de vk en dan vertel ik het mijn broeertjes en zusje, die zijn veel jonger. Na de 1e echo (maandag)  vertellen we het dan aan de rest van de vrienden. Op mijn werk wacht ik nog ff, maar heb nu vakantie, als ik terug kom ben ik 13 weken en ik groei best al wel dus verteld het dan denk ik.

Hallo allemaal,

Ik moest het direct op mijn werk vertellen (ik werk met chemische stoffen) en (gedeeltelijk) aangepast werk krijgen. Gelukkig heeft mijn leidinggevende het verder voor zich gehouden zodat ik het deze week na de goede echo zelf aan iedereen kon vertellen.

Ik vertel het graag persoonlijk, dus mensen horen het als ik ze zie. Voor de ouders hebben we een truitje met grote zus erop bij onze oudste laten maken, we zien ze dit weekend, dus ik hoop dat het een leuke verassing wordt.

MamaHeleen

Terug
Bovenaan