Wanneer verschonen? Voor of na de voeding?

Misschien een beetje stomme vraag maar wanneer verschonnen jullie je kleintje!
Ik doe het vaak ervoor omdat zijn luier zo nat is dat als hij er nog eens in plas of in poept hij direct overloopt.
Maar vervolgens knettert hij na elke voeding zijn broek weer vol. Jente ligt ook ingebakerd dus ik baker hem al in voor ik hem ga voeden, anders wordt hij telkens zo wakker als ik hem daarna nog moet inbakeren.
Maar nu poept hij dus telkens na het voeden zijn broek vol,   dan moet ik hem weer helemaal uit pakken om hem te verschonen, gevolg is dat hij weer klaar wakker is.
In welke volgorde doen jullie het en verschonen jullie je kleine altijd als hij iets gepoept heeft? Soms blijf ik bezig, 3 luiers in een half uur.

Groetjes Fenneke en Jente (vandaag 5 wk)

Dat is veel, 3 in een half uur. Geef je borstvoeding? Ik geef Tyche namelijk de fles en die poept maar 1 keer per dag en plassen dan wel wat meer maar ook niet zoo vaak. Ik verschoon haar meestal na de fles.. omdat ze anders zo hysterisch is door het huilen van de honger. Dus geef ik haar eerst de fles zodat ze stil is. De laatste voeding is meestal wat moeilijker.. dan valt ze op de helf van de fles in slaap ofzo. Dan verschoon ik haar tussendoor om haar weer wakker te krijgen.
Groetjes Kirsten, mama van Tyche.

Ik verschoonde Thijs eerst na de voedingen, maar dan was hij direct klaar wakker.
Nu doe ik het voor de voeding want tijdens zijn flesje dommelt hij soms lekker weg
en valt daarna meestal lekker in slaap.

groetjes jama

Ik verschoon mijn dochter ook na het eten ze wordt dan wel weer wakker maar als ik het voor het eten moet doen, wordt ik helemaal zenuwachtig van haar want ze krijst de hele buurt bij elkaar, en eten stimuleert de darmen ze poepen en plassen altijd na een voeding. Soms doe ik het ook tussen een voeding door zodat ze weer wakker wordt en verder gaat met haar flesje.

Hier verschoon ik meestal na de voeding, want tijdens het drinken poept ze vaak, en anders blijf ik bezig. Ik geef borstvoeding, en soms geef ik eerst één borst, dan verschonen (omdat ze soms weer in slaap valt aan de borst) en dan de andere, dat bevalt ook erg goed, zeker 's nachts.

Ach ja, tis een beetje schipperen en het per keer bekijken ;-)

Meestal verschoon ik Yari ook voor de voeding omdat hij ook zoveel plast, maar bij de 1e voeding van de dag verschoon ik hem halverwege de fles want als hij wakker word heeft hij errrggggeeee honger, en krijst dan heel de hut bij elkaar.
Groetjes Marina.

Ik geef borstvoeding en ik verschoon Maarten tussen de 2 borsten in... hij drinkt meestal een borst helemaal leeg. Daarna verschoon ik hem en dan drinkt hij vaak nog een beetje uit de andere borst. Ook Maarten wordt dan weer een beetje wakker... Soms hoor ik dat hij heel erg aan het knetteren is en dan verschoon ik m een extra keer, om hem nou met zo'n hele volle luier te laten liggen.... maar ik wacht meestal wel tot hij uitgeknetterd is hoor... haha

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan