Wanneer vertel je aan de kinderen dat ze een broertje of zusje krijgen?

Hi, wij hebben het onze dochter verteld toen ze 3,5 was. We wilden absoluut niet dat zij het via opa/oma of ooms of tantes zou horen. In diezelfde week wel verteld aan de rest van de familie.
Dit was met 12 weken. Moet zeggen dat ze erg veel geduld heeft en nog niet 1x gevraagd heeft wanneer de baby nou eindelijk kwam. Het zal zeker per kindje verschillen.

Succes met je zwangerschap.

Groetjes, Esther

Hey gefeliciteerd,

Ik ben nu 20 weken zwanger van de 2e en mijn dochter van 2,5 hebben wij het meteen verteld toen we het wisten.
Dit aangezien zij nogal graag stoeit met mama en papa en wij haar toch even voorzichtig wilden laten doen. In het begin snapte ze het nog niet, mar ja dat is heel normaal. Nu gaat ze elke keer mee naar het ziekenhuis en zegt ze tegen papa "He papa, schuif even op ik zie broertje/zusje niet goed".
Ik krijg woensdag aanstaande de 20 weken echo en dan ben ik benieuwd of we kunnen zien wat het wordt. Broertje of zusje.

Hopelijk gaat alles net zo goed bij jullie allemaal en veel succes.

Groetjes Kristel

Hallo,

Allereerst gefeliciteerd!!

Wij hebben een dochter van 4jaar (21mei). Ik kwam erachter dat ik zwanger was toen ik met mijn dochter en schoonmoeder een weekje in Landal zat. Deed stiekum een test toen mijn schoonmoeder boodschappen halen was. Heb nadat de test posi was gelijk mijn vriend gebeld en het hem verteld. Had alleen geen erg in mijn dochter die op de bank tv zat te kijken. Ze hoorde alles dus wist het gelijk. Achteraf heb ik daar geen spijt van gehad dat ze het gelijk wist, dit omdat ze altijd erg druk met mij stoeit en dat nu dus niet deed. Ze is ook erg lief voor de baby. De hele dag geeft ze knuffels en kusjes op mijn buik en alles geeft ze aan de baby (knuffels, fiets enzo). Ze gaat geregeld mee naar de VK en vind dit super leuk, vooral het helpen met de doptone. Met de 20wk echo is ze ook meegeweest, dit omdat ze geen broertje wilde alleen een zusje. De echo vond ze prachtig en dat het een broertje word vind ze nu ook erg leuk. Ze liet vol trots de echo met het piemeltje zien aan haar opa's en oma's na de echo, hahaha. Ze kijkt erg uit naar haar broertje, maar vraagt niet steeds wanneer komt hij nu. Ze weet dat ze moet wachten tot na oud en nieuw. Ga in het nieuwe jaar een kalender maken zodat ze de dagen kan wegstrepen.

Liefs patries 29,4wk

Bedankt voor jullie reacties, ik heb er zeker goede ideeen uit kunnen halen!

4 december hebben we de echo, we zijn er nog niet helemaal uit of we het dan meteen aan de familie vertellen of met kerst.

Maar we vertellen het aan onze kinderen als de feestdagen voorbij zijn, ze zijn nu al hyper van de Sint . We zijn wel al de toekomstige kamer van de oudste aan het leeghalen, maar ze wilde sowieso al graag op die kamer gaan slapen (dus ze heeft niet door dat het vanwege de baby is)

De oudste mag straks wel mee met de 20 weken echo, ik weet zeker dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden!!!

Terug
Bovenaan