Wanneer vertel je 't aan de buitenwereld?!

Hallo dames!

Ik heb 3 weken terug mijn 1e echo gehad.
De gyneacoloog vertelde mij dat ik 13 november ben uitgerekend.
Het is zo moeilijk om je mond te houden, wanneer vertel je het??
Uiteraard zijn mijn (schoon) ouders op de hoogte maar het liefst schreeuw ik het van de daken..
Ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger.

Hallo

Ik ben precies even ver als jij (ook 13 november uitgerekend) Bij mij weet iedereen het al omdat ik het niet meer kon verbergen (dikke buik wegens tweede zwangerschap). De reden dat de meeste tot 12 weken wachten is omdat ze vaak dan pas een echo hebben, en de kans op een miskraam na 12 weken kleiner is.

Ik heb al 2 echo's gehad en de laatste was helemaal in orde dus hebben we het al verteld.

Kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind om het voor je te houden.

Gr. Ingrid

Hallo Ingrid,

Oh wat leuk dus ook 9 weken en 5 daagjes in verwachting! Ik heb nu ook al 2 echo's gehad. 1: om vast te stellen hoe ver in was en de 2e omdat ik 2 weken terug krampen en steken voelde en een week daarna licht vloeide. Ik wilde dat ze er even naar zouden kijken. Maar de verloskundige vertelde me dat het er perfect uitzag, ze zag nog wel een klein donker plekje dus het zou kunnen zijn dat ik nog licht zou vloeien. Dus mijn gevoel is erg dubbel, het liefst zet ik het al op mijn Hyves omdat ik zó trots ben! Ik zag het al bewegen, 2 kleine armpjes en beentjes en  de kleine was afgelopen donderdag  2,5 cm "groot" Ik had in 1e instantie ook het idee dat ik het graag pas na 12 weken wilde vertellen (ik houd Koninginnedag aan) maar naarmate de tijd wordt het erg moeilijk!  

Groetjes, Deniece

Hoi hoi,

Wij wilden het ook wat langer geheim houden maar is helaas niet gelukt omdat ik geopereerd moest worden. Maar voor de ok was het zo moeilijk om mijn mond te houden. Ik wilde het tegen iedereen zeggen die ik maar tegen kwam. Maar goed nu weet iedereen het en ben ik ook wel blij mee ook.

Doe wat je zelf wilt!

Ester

Persoonlijk snap ik niet waarom mensen wachten tot 12 weken.
Ik heb een zoontje van 9 maanden en ik heb iedereen het meteen verteld, waarom de vreugde pas zo laat delen terwijl je al zo gelukkig bent met het idee?
Toen mijn zoontje 3 maanden oud was werd ik opnieuw zwanger, weer dolgelukkig en blij, en ook aan iedereen verteld. Toen kreeg ik een miskraam, de miskraam was dermate erg dat het leek op een bevalling, had echte weëen zeg maar en het was verschrikkelijk (erger dan mijn bevalling van mijn zoontje), omdat iedereen het wist hebben ze ons goed opgevangen.
Als ik hun niet verteld had dat ik zwanger was, en wel verteld had van de heftige miskraam welke daarbij ook heel veel impact op je heeft en op je leven (in sommige gevallen) dan had je dat dus alsnog moeten vertellen dat je zwanger was geweest.
Persoonlijk vind ik het dus vreemd om de vreugde pas te delen als het voor je gevoel echt zeker is. Ik dacht ook toen ik 12 weken was dat het zeker is, maarja.. niks is zeker. En het is toch maar wat leuk om het met iedereen vanaf het begin te delen?
Maargoed, ieder heeft zo zijn mening en gevoel erbij natuurlijk! :)

Bij ons zijn er toch wel meerdere mensen die het al weten.
In januari een missed abortion gehad en na de curettage werd ik maar niet ongesteld en om een lang verhaal kort te maken bleek ik bij de 2e controle echo (11 week na de curettage) al ruim 7 weken zwanger te zijn!
Tja dat nieuws kwam zo onverwacht en we waren er zo blij mee..... mijn ouders wisten het ongeveer een halfuur na de echo en verder hebben we een aantal van de mensen om ons heen ingelicht die ook wisten van de miskraam en de impact die dat op ons heeft gehad. Mocht het nu weer mis gaan (wat ik echt niet hoop zeg) dan zullen zij er weer voor ons zijn....
22 april de reguliere termijnecho en als die goed is dan mag iedereen het wat mij betreft weten en trek ik de positiekleding weer van zolder haha want de broeken zijn inmiddels beperkt tot 1 en die gaat ook al minder comfortabel zitten... tja ben voor de 4e keer zwanger dan wil het wel (heb al 2 gezonde kindjes)

groetjes,
Marije

Wij wilden het heel graag 12 weken voor ons houden, gewoon omdat we eerst alle zekerheid wilde hebben en een aantal echo's wilde hebben. Maar aangezien ik behoorlijk in de gaten werd gehouden"of ik misschien zwanger was" en een buikje (mensen gingen vragen stellen) hebben we het toch verteld.

Dit komt omdat ik begin dit jaar bevallen ben van een doodgeboren kindje, ik was toen 6 maanden zwanger.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen even willen wachten en het leuk vinden om het ook voor zichzelf te houden. Maar ik begrijp ook dat mensen zo blij en gelukkig zijn dat ze het met anderen willen delen.

Gr .Ingrid

hoi allemaal,
ik ben nu net iets meer dan 8 weken zwanger en heb ook steeds meer zin om het te gaan vertellen. bij ons weet nog niemand het.. wij houden ook koninginnedag zo'n beetje aan, iets meer dan 10 weken is dat, maar mn eerste echo staat pas 7 mei gepland..
wij zijn er nog niet echt uit wanneer we t gaan vertellen, en hoe en aan wie t eerst!
trouwens bij mij zie je nog niks, maar ben wel twee a drie weken lang erg moe en misselijk geweest (is nu een stuk minder, misschien omdat het went) maar toen heb ik steeds maar gezegd dat ik grieperig was enzo. bij ons verwachten mensen het ook niet, want t is ons eerste kindje en ik ben druk met afstuderen enzo..
nouja, in ieder geval allemaal veel plezier bij het vertellen, en ik hoop dat alles goed blijft gaan,
susanne

Terug
Bovenaan