Wanneer vertel je het aan familie, vrienden en werk e.d.

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wanneer jullie het gaan vertellen om je heen. Omdat we op vakantie zouden gaan met familie hebben we het mijn schoonzusje en zwager al verteld, de dag nadat we de test hadden gedaan (bij Daan hoorden ze het pas met 11 weken, net als de rest van de familie). Maar ja, je kunt niet maken om hen een vakantiehuis te laten boeken en dan 8 weken later met HET nieuws op de proppen te komen.

Maar verder weet dus niemand het nog. Ik ben trouwens benieuwd of mijn schoonmoeder niet gaat vragen of we de vakantie al geregeld hebben, wat zeg je dan?

Als het aan mij lag, vertelde ik het gewoon, ik heb ook echt de behoefte om het er met mensen over te hebben. Aan de andere kant, is het nog zoo pril en is het ook wel fijn om het nog even lekker als geheim bij ons te dragen. Als het misgaat en je kunt er met niemand over praten zou voor mij weer een reden zijn om het juist wél te vertellen. Ik vind overal wat voor te zeggen. Mijn man wil het in elk geval nog niet vertellen dus ik hou het ook nog maar even voor me. Maar stiekum vind ik het wel leuk dat mijn schoonzusje het al weet, het maakt het voor mij wat tastbaarder.

Vrienden hoeven het van mij in principe nog niet te weten, behalve misschien mijn beste vriendin die nu ook zwanger is, daar zou ik het wel graag mee willen delen. Op mijn werk vertel ik het het liefst zo laat mogelijk. Vorig jaar heb ik het wel vrij bijtijds gezegd omdat ik het ze makkelijk wilde maken met het inplannen en toen hebben ze me een rotrooster gegeven. Daar heb ik wel van geleerd.

Wanneer gaan jullie het vertellen?

Nienke

Ik heb op 4 december mijn 1e echo en ik wil op 5 december bij mijn ouders langsgaan om het goede nieuws te vertellen. Ik denk dat ik een kadootje koop voor 'opa' en 'oma' en het inpak in sinterklaaspapier. Wij vieren op 1 december al sinterklaas, maar dan verzin ik wel een smoesje dat we nog een kadootje vergeten zijn of zo. Waarschijnlijk gaan we diezelfde avond dan ook nog langs mijn schoonmoeder en langs mijn schoonzus.
Ik kijk er nu al naar uit om het te vertellen, wil het ook zo graag!!!

Wanneer ik het aan mijn vriendinnen vertel weet ik nog niet, omdat het altijd lastig is om een datum te prikken dat we bij elkaar zijn. Misschien dat ik het via een kaartje doe of zo, dan krijgt iedereen op dezelfde tijd het goede nieuws. Daar moet ik nog even over nadenken. Op mijn werk vertel ik het denk ik op maandag 10 december, dan zijn de meeste collega's aanwezig. Het is een hele planning, maar natuurlijk moeten we eerst de echo afwachten van 4 december!

groetjes, Juffie

Ik heb 27 nov mijn eerste afspraak bij de gyn, als dat goed gegaan is dan vertel ik het mijn familie 2 dec als wij sinterklaas vieren.
Of beter gezegd mijn zoontje van bijna 2 zal dan een tshirt dragen met de tekst "stoer ik word grote broer".
In die week erna gaan we het ook mijn schoonfamilie vertellen en op mijn werk.
Ik ben dan in de 10de week.

Hoi,

Wij hebben op 20 december onze eerste echo, maar ik weet niet of we het daarna tegen onze ouders gaan zeggen. Op 31 december is het namelijk groot feest bij ons, want dan wordt ons zoontje 1 jaar. Als het goed is blijft iedereen de hele avond, dus willen we het dan eigenlijk na 12 uur gaan vertellen. Misschien geven we in plaats van een hapje, dan iets lekkers in blauw/roze... Ik moet er nog even over nadenken.

Het is alleen lastig dat er ook vrienden zijn die al ruim 2 jaar proberen zwanger te worden. Wij voelen ons een beetje "schuldig" dat we nu in 1x keer zwanger zijn... Misschien dat we hun iets eerder inlichten, want anders is het misschien een klap voor ze terwijl de jaarwisseling juist FEEST moet zijn!

Op mijn werk vertel ik het in de eerste week van januari. Ik ben dan precies 12 weken. Mijn baas zal wel blij voor me zijn, maar eigenlijk komt het ook weer niet zo goed uit (tja komt zwanger worden ooit uit...). We zijn sinds 1 september een nieuwe afdeling gestart en er moet heeeeel veel gedaan/opgezet worden. Het is dus een beetje jammer dat ik zodadelijk 4 maanden weg ben, maar gelukkig valt mijn verlof in de zomervakantie.

Groetjes,
Danielle

@ Danielle, lijkt me heel goed om het je vrienden iets eerder te vertellen. Het zwanger worden van Daan (nu bijna 1) heeft lang geduurd en ik weet dus uit ervaring dat je hoe blij je ook voor anderen bent, je verdriet toch met je meedraagt en dat soort opmerkingen gewoon best wel eens een klap zijn.
Leuk trouwens dat jouw kindje op 31 december 1 wordt, dan is mijn man jarig én ik was op die datum uitgerekend, uiteindelijk op 24 december bevallen, wij hebben nu dus een bijna kerstkindje.

Hoe ver zijn jullie allemaal als jullie het vertellen. Wij zitten eigenlijk (meer mijn man dan ik hoor) te denken om het pas met 12 weken te vertellen. Om eerlijk te zijn zijn we het hier weer niet over eens.

Nienke,

Wij gaan het vertellen als ik bijna 12 weken zwanger ben. Op 3 januari ben ik officieel 12 weken zwanger, maar wij vinden het leuker om het nieuws met oud en nieuw te vertellen.

Groetjes,
Danielle

hoi meiden,

Knap hoor maar ik kan dat niet. Bij mij weet heel de wereld het al. Heb het gelijk me ouders verteld en een paar dagen later de schoonfamilie. me moeder wou graag dat oma het ook wist, dan hoefde ze dat niet meer geheim te houden en tja toen lekte het helemaal uit dus heb me vriendinnen allemaal een sms gestuurd met een raadsel en eigelijk reageerde die nogal dom en sommige tot op vandaag niet. \
Ach weet je het kan me geen reet schelen , wij zijn er blij mee en dat is het belangrijkste.

Ik vind dat er in nederland zo enorm taboe op licht, wat als het fout gaat .ja en   ????? dan is toch mijn familie er om mij te steunen.

En ik heb er gewoon een goed gevoel over en zie het posie in. we zullen zien. ik mag na de 12 wk   voor het 1e naar de vk ga echt niet wachten, miss op me werk, maar ben bang dat ik dan al een buikje heb hahah

Leuk die verassingen van sinterklaas meiden.succes

xxx bambi

Bij ons weet iedereen het ook al. Naaste familie en vrienden wel eerder dan de rest, maar nu we een goede echo hebben gehad mocht iedereen het weten. Het is toch iets wat je het liefst vande daken schreeuwt. Ik althans haha.

Toen ik in september de miskraam kreeg had ik heel erg de behoefte om er met iemand over te praten, maar niemand wist dat we bezig waren en dat wilden we eigenlijk ook niet verklappen. Mocht dat nu nog een keer gebeuren dan is wel de verassing eraf, maar kan ik mijn/ons verdriet wel delen.

Terug
Bovenaan