Wanneer vertel je het aan familie, vrienden en werk e.d.

Ik kon mijn mond ook niet houden hoor. Ik ben zaterdag 6 weken zwanger, en de meesten weten het al! En ik vind dat wel leuk ook! Hoef ik niet geheimzinnig te doen als ik moe ben ofzo, en ik kan er gewoon lekker over kletsen. En ja, als het mis gaat is het wel heel vervelend, maar dan kan ik er ook weer met iedereen over praten en dat vind ik ook wel lekker. Maar ik voel me goed, dus ga er echt niet van uit dat het mis gaat. Ik geniet helemaal van mijn zwangerschap, samen met de rest! Hahaha!

Groetjes Koekeltje

Hallo allemaal,

Ik vertel voorlopig niemand wat. Het is voor mij allemaal nog erg onzeker. Wacht eerst de echo van 7 december af. En als dat er goed uitziet, de vlokkentest.
Hopelijk ziet niemand het voor die tijd aan me. Mijn moeder heeft mij maar eens goed in de ogen te kijken en ze weet al hoe laat het weer is!
Enne, ja hier ook al last van  knellende broeken. Vreselijk gewoon. Enerzijds leuk, geeft de mens toch moed! Anderzijds, hoe kom ik zo de komende weken door!!!! Ben nu toch even blij dat we een eindje bij de familie uit de buurt wonen!!!

Gr. Alvira

Hallo,

Wij zijn nu 6,5 week zwanger, en hebben het hier en daar al vertelt. Mn beste vriendin heb ik het een paar agen na mn nod verteld. Zij wist ook dat we al een jaar bezig  waren, en sinds kort was ze zelf voor de tweede bezig. We  hadden beide in dezelfde week onze nod. En wat bleek.... allebei  zwanger!!!!!!
Vervolgens ouders ingelicht, en afgelopen week ook mn broer en schoonzus. Ook het gesprek met mn broer en schoonzus kreeg een verrassende wending... zij is ook zwanger!!! Ik wist nieteens dat hun bezig waren, maar ik vind  het wel erg gezellig dat we nu met een heel stel tegelijk zwanger zijn!
De rest van de vrienden en collega's vertellen we het  na de echo.

liefs, tara  

Wij weten eigenlijk nog niet precies wanneer we het gaan vertellen! Waarschijnlijk over twee weken! 7 of 8 december. Of misschien wel volgend weekend hihi!
We zien het allemaal wel!

We weten ook nog niet precies hoe we het gaan vertellen! We willen het wel op een speciale manier vertellen eigenlijk!
Heeft iemand nog leuke ideeen?

Liefs

Hoi!

Wij vertellen het 8 december, dan vieren we Sinterklaas bij mijn
ouders. We stoppen dan voor onze dochter een truitje met ZUS in de zak
van Sint. De volgende dag gaan we naar mijn schoonouders en dan doen we
haar dat truitje aan.

Mijn directeur en duo (ik werk in het onderwijs) vertel ik het de dag
voor de kerstvakantie en de rest van mijn collega's vertel ik het de
week na de Kerstvakantie, dan ben ik precies 12 weken.

Vrienden vertellen we het ergens daar tussen in, wanneer het zo uitkomt.

Leuk hè, om plannetjes te maken daarvoor? Vrienden van ons krijgen ook
een kindje en onze dochter (tweeëneenhalf) zei vrijdag tegen mijn
vriend: "Mama en M (die vriendin) hebben allebei een baby in de buik.
Alleen die van M is groter." Van onze vriendin weet ze het, maar van
mij niet! Mijn vriend smste dit naar mij en ik ging die avond bij hen
langs en heb hen het smsje laten lezen om het te vertellen. Erg
grappig, want ze hadden het totaal niet in de gaten wat ik bedoelde,
haha!

Liefs, Kaskes

ik vier 9 december sinterklaas hier met mijn ouders en broer. die krijgen dus een speciaal sinterklaas kado.
11 dec.(bijna 9wk)  heb ik mijn eerste echo en als die goed is...mag de hele wereld het weten.
nu weten allen mijn beste vriendinnen het.
omdat ik verleden jaar dec een miskraam heb gehad wil ik nu iets meer zekerheid. maar aan de andere kant wil ik ook bij mijn vriendinnen kunnen aanklopppen als het fout gaat dus vandaar dat ik het hun nu verteld heb al.

oja en op mijn werk vertel ik het eind december ergens denk ik. weet het nog niet. ben net 2 maanden daar aan het werk. dus ze zullen wel niet blij zijn met me...

Hallo

Mijn eerste reactie, spannend hoor.
Nou.... schrik niet.
Wij gaan het helemaal niet vertellen. Als ik het niet meer kan verbloemen en mensen vragen erna zal ik het niet ontkennen. Het gaat bij ons om het 4e kindje en de reacties bij ons derde kindje waren niet zo leuk dus om mezelf te beschermen vertel ik niks.
Ik was erg eenzaam tijdens de derde zwangerschap en het was allemaal veel prettiger geweest als mensen iets aardiger hadden gereageerd. Mijn schoonouders vroegen of het een foutje was en mijn zwager moet nog steeds op kraamvisite komen en Quinn is inmiddels 17 maanden.

pc

Terug
Bovenaan