wanneer vertel je het aan je kind

Hallo,

heeft iemand een idee, wanneer je het tegen je kind verteld dat mama een baby in de buik heeft.
Moet je het nu al vertellen en is het niet dat de kleine te lang moet wachten voor het Augustus is?
Misschien moeten we wachten dat we 20 weken zwanger zijn.

Heeft iemand een goede tip?

Zelf zou ik het niet echt weten, omdat ik pas met de eerste ben begonnen.
Maar het ligt ook aan de leeftijd van je andere kindje. Als die nog heel jong snapt hij of zij het misschien niet, maar het is logisch dat je het wel wilt vertellen. Ik zou het gaan vertellen als je het ziet aan jou.
Misschien begrijpt je andere kindje het dan beter, al is wachten niet zo een heel slecht idee aangezien augustus nog ver weg is.
Je moet natuurlijk doen wat jij en je man het beste lijkt!
Succes

Hi,

We hebben het al verteld. Deze mama is zo ziek ed.
En we hebben een kinderwagen van marktplaats gehaald, tja, dan komen de vragen hahaha
Het is verteld, er zijn vragen gesteld en nu is het gewoon klaar. Ze hebben het er niet meer over.
Ze weten wel dat er eerst nog een echte buik moet komen en dat het (hopelijk) heel warm is als de baby pas komt.
Maar zeker nog geen vragen gehad over hoe lang het nog duurde!!!
Maar je kan dat het beste bij je kind(eren) inschatten hoe ze zullen reageren.

Hier wel de reactie: vraag, wil je een broertje of zusje (oudste kind)? antwoord, een zusje.....maar het wordt een broertje hahahahahaha

Ik ben vandaag precies 11 weken zwanger.
En we hebben het zoonlief met 7 weken al verteld.
Hij wordt van de week 3.
Mijn buik is al flink aan het groeien en hij vroeg zelf of ik soms een baby in mijn buik had en daar heb ik ja op gezegd.
Vanmorgen zei hij wel dat het lang duurt en mijn antwoord was dat de baby nog maar 5 cm was en nog heel veel moest groeien en dat dat alleen in mijn buik kon.
Maar iedereen moet het zelf weten van wanneer ze het vertellen bij ons gaat het tot nu toe goed krijg steeds lieve kusjes op mijn buik.

Hallo,

wij hebben een kleine hint gegeven, of mijn dochter het leuk zou vinden als er een baby kwam,

de reactie van haar was, dat zei graag een oudere zus wou hebben!!!!

Wij hebben het onze zoon (4) en dochter (2) ook al vroeg verteld. Mijn zoon weet dat het nog lang duurt voordat zijn broertje (volgens hem) geboren wordt, pas als hij heel lang vakantie heeft van school. Vorig met onze jongste dochter wist hij het ook en als men aan hem vroeg wanneer de baby geboren zou worden antwoordde hij: als het groot genoeg is, hahahahaa.

We hebben het ons zoontje van net 6 jaar ook verteld. Ik lig best nog vaak overdag even te slapen en het is toch wat beter uit te leggen allemaal zo.
Hij vraagt al best veel: kan de baby ons nu horen? en hij zit te kijken of mijn buik al dikker wordt. Erg grappig en lief!

Terug
Bovenaan