wanneer vertel je het aan je kind

Wij hebben het onze dochter (3,5) verteld voordat we de familie hebben ingelicht. Ik vond het niet leuk als anderen het eerder wisten dan zij, ze snapt het toch wel als er veel over gepraat wordt. Nu snapt ze ook waarom mama zo ziek is.
Ze is er erg nieuwsgierig naar, dus we hebben haar ook wat stukjes van de film 'het wonder van het leven' laten zien, om te zien hoe de baby groeit. En net als teygetje verteld dat het pas in de zomer komt. Duurt voor haar idd nog heeeeeel lang, maar dat moet ze tenslotte ook leren :)

Ik zou zeggen: vertel het als je er zelf aan toe bent en kijk naar je kind om te bepalen of het dat aan kan.

Groetjes
 
Mijn docher is net 6 geworden en zij wist het al vrij vlot!
Ik moest van haar altijd in vriendenboekjes schrijven bij wat wil ik later worden: Grote zus! en kapster, dus ja ik kon het niet weerstaan.

Wij hebben het haar verteld toen ik zon 6 weken zwanger was.
Natuurlijk is het nog lang wachten maar wij laten altijd zien hoever de baby iedere week is en hoe deze er ongeveer uit zien, daar vertel ik dan ook wat bij.
Dit helpt haar uitstekend en ze geniet er volop van. Ze heeft al wat geknutseld voor de kleine en gaat ze een weekendje weg dan krijg de baby een dikke kus en verteld ze met haar handjes tegen de buik aan: baby ik hou van jou, groei maar snel.

Ik vind het ontzettend leuk, wij allemaal! Kinderen kunnen heel snel dingen vertellen maar wonder boven wonder heeft ons meisje dit echt geheim weten te houden voor anderen.
 
Ow ja ik gaf haar een kleine hint.

Weet je nog wat ik altijd in het vriendboekje moet schrijven van jou?

Ja, grote zus!
Ja, idd...

Ondertussen zij maar kijken en vroeg op een gegeven moment wat bedoel je nou mam?

Dat je grote zus wordt meid!

ECHT WAAR was het ineens, je maakt toch geen grapje hé! Is het echt waar? geen grapjes maken hoor. En die handjes van dr voor dr mond haha geweldig.

Nee meid, het is een grapje je wordt echt grote zus.

JOEPIE.... was het nog even lol.
 
Terug
Bovenaan