wanneer vertel je het de omgeving?

Hé meiden,

Wanneer hebben jullie je omgeving vertelt of gaan jullie vertellen dat je zwanger bent.
We willen het nog ff voor ons zelf houden (nu 5 weken zwanger), maar ik wil wel mee doen met Moeders voor Moeders. En dan ziet toch iedereen dat die kannen voor de deur staan?!?

Hoe gaan/gingen jullie hiermee om?

Liefs Suus

Hoi,

Wij hebben het ons ouders met 10 weken (bij ons dochter) en 8 weken (bij nr. 2 ) verteld.
De rest van de omgeving bij ons dochter met 16 weken en bij nr. 2 na 13 weken.
Ik heb niet meegedaan aan moeders voor moeders......
Misschien kun je met de organisatie een afspraak maken dat ze de flessen op een bepaalde tijd ophalen, dus wanneer jij thuis bent. (weet niet of dit mogelijk is hoor.)

Groeten van Gea

Hallo suus,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Als je wil meedoen met moeders voor moeders (een geweldige actie, heb ik zelf ook aan mee gedaan) dan is dat geen probleem.

Normaal willen vrouwen het geheim houden tot minimaal 12 weken. Dan heb je meer zekerheid. Maar je kan intussen best mee doen met moerders voor moeders.
Normaal zet je de bussen voor de deur en worden ze omgeruild. Als je het nog even geheim wil hoeden dan heb je de mogelijkheid om de bussen zelf te wisselen bij je contactpersoon.
Bij ons kwamen ze op maandag de bussen wisselen. Ik wilde het ook geheim houden, dus ging ik elke zondag naar mijn contactpersoon van moeders voor moerders en zette daar de vole bussen neer en er stonden lege bussen voor me klaar. Toen ik eraan toe was om het iedereen te laten weten heb ik dat mijn contactpersoon vertled en kon ik de bussen elke maandag voor de deur zetten.

Maar ik raad je aan om gewoon een afspraak te maken met hun. Je krijgt eerst een intake gesprek waar dit allemaal wordt uitgelegt.
Het is echt een goed doel. Ik heb meerdere vrouwen in mijn omgeving die gebruik maken van het medicijn die van de urine wordt gemaakt.
Het is niet vervelend en elk plasje helpt. en heb je een dag geen zin, dan doe je het niet. Het is geen verplichting maar je moet het zelf willen. Ik maakte er een wedstrijd van op de bus vol te krijgen. Dat is me maar 1 keer gelukt. Een liter urine per dag is echt veel.

1 ding waar je wel op moet letten als je het geheim wil houden : kijk uit waar je de bussen zet. Ik had ze op de wc staan + de opvangkan. Dus als je niet wil dat mensen het weten kijk dan uit met bezoek die naar de wc gaan. Zet de bussen ergens waar niemand ze ongevraagt kan zien. Zo had ik de reserve opvangkan op de douche staan. Ook lekker makkelijk in het begin als je toch al vaker (ook snachts) naar de wc rent.

Nou ik wens je veel succes. En hopelijk heb je wat aan mijn (lang) verhaal.

Groetjes Jeanine

Hoi,

Wij hebben het meteen aan onze ouders broers en zussen verteld. Onze eerste zwangerschap is geeindigd in een miskraam en ik vond het fijn dat een aantal voor ons belangrijke mensen van de zwangerschap afwisten. Zo hebben zij ons kunnen steunen en hielden ze rekening met ons. Toen wij de eerste echo hebben gehad, mocht iedereen het weten. Dat was toen met een week of 9. Ook best vroeg, maar het voelde goed.

Je kunt idd de flessen zelf ook wegbrengen.

Groetjes Mim

Wij hebben het met 4   weken verteld aan onze ouders. 2 Weken later aan de broers en zussen en vanaf week 10 mocht iedereen het weten.
Met moeders voor moeders had ik afgesproken dat ik de bussen achter het huis neer zou zetten. Valt ook niet op.
Nu zet ik het dus gewoon voor het huis neer.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Bij onze eerste heb ik ook de volledige weken plasjes gedoneerd. Maar toen wist iedereen het vrijwel meteen.

Fijn te horen dat het dus niet vreemd is dat je de kannen van MvM de eerste weken zelf wil wegbrengen. Dan lijkt me dat een goed plan voorlopig. Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk om mee te doen met MvM. Ik ken ook mensen in m'n omgeving die afhankelijk zijn van vruchtbaarheidsmedicijnen om zwanger te kunnen worden.

En ik kan niet wachten tot ze er zijn... Vannacht moest ik wel 3 x naar benenden voor een plas .

Voorlopig is het nog even ons geheimpje !
Voor hoe lang weet ik nog steeds niet...???

Liefs Suus

Wij hebben het met 10 of 11 weken verteld. Ik vond het heel leuk om samen een geheimpje te hebben. Mijn schoonzus is ook zwanger en wij genoten echt van hun verhalen, ze moesten eens weten. Zij hebben het meteen verteld. Dat vind ik toch jammer. Iedereen was ook erg verrast dat ik ook zwanger bleek te zijn!
Ik wilde zoiezo wachten op de echo, die krijg je hier pas met 10 weken.
Die kannen heb ik achter een plantenbak gezet. Niemand die het isopgevallen.

Succes van het genieten!

Oja, we hadden het net iedereen verteld (11 weken) en toen begon ik hevig te vloeien. Wat heb ik een stress gehad omdat ik dacht dat ik alsnog een miskraam kreeg. 4 weken later bleek mijn placenta verkeerd te liggen en mogen we blij zijn dat we onze kleine nog hebben.
Dus ik ben niet zo`n voorstander van vroeg vertellen.

Terug
Bovenaan