Hallo suus,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Als je wil meedoen met moeders voor moeders (een geweldige actie, heb ik zelf ook aan mee gedaan) dan is dat geen probleem.
Normaal willen vrouwen het geheim houden tot minimaal 12 weken. Dan heb je meer zekerheid. Maar je kan intussen best mee doen met moerders voor moeders.
Normaal zet je de bussen voor de deur en worden ze omgeruild. Als je het nog even geheim wil hoeden dan heb je de mogelijkheid om de bussen zelf te wisselen bij je contactpersoon.
Bij ons kwamen ze op maandag de bussen wisselen. Ik wilde het ook geheim houden, dus ging ik elke zondag naar mijn contactpersoon van moeders voor moerders en zette daar de vole bussen neer en er stonden lege bussen voor me klaar. Toen ik eraan toe was om het iedereen te laten weten heb ik dat mijn contactpersoon vertled en kon ik de bussen elke maandag voor de deur zetten.
Maar ik raad je aan om gewoon een afspraak te maken met hun. Je krijgt eerst een intake gesprek waar dit allemaal wordt uitgelegt.
Het is echt een goed doel. Ik heb meerdere vrouwen in mijn omgeving die gebruik maken van het medicijn die van de urine wordt gemaakt.
Het is niet vervelend en elk plasje helpt. en heb je een dag geen zin, dan doe je het niet. Het is geen verplichting maar je moet het zelf willen. Ik maakte er een wedstrijd van op de bus vol te krijgen. Dat is me maar 1 keer gelukt. Een liter urine per dag is echt veel.
1 ding waar je wel op moet letten als je het geheim wil houden : kijk uit waar je de bussen zet. Ik had ze op de wc staan + de opvangkan. Dus als je niet wil dat mensen het weten kijk dan uit met bezoek die naar de wc gaan. Zet de bussen ergens waar niemand ze ongevraagt kan zien. Zo had ik de reserve opvangkan op de douche staan. Ook lekker makkelijk in het begin als je toch al vaker (ook snachts) naar de wc rent.
Nou ik wens je veel succes. En hopelijk heb je wat aan mijn (lang) verhaal.
Groetjes Jeanine