wanneer vertel je het de omgeving?

Wij hebben het alle 3 keer met een week of 5/6 verteld aan de familie, omdat de aller eerste keer een mk werd met 6 weken. En het is zo stom om te vertellen dat je mk hebt gehad, zonder de lol gehad te hebben van het leuke nieuws vertellen.
Ook bij goede vrienden vertelden we het vroeg.

Maar op mijn werk en bij kennisen vertelde ik het later.

Moeders voor moeder doet het heel discreet en je kunt soms ook zelf de potten wegbrengen, zodat helemaal niemand iets ziet. Je kun thet ook gewoon je buren vertellen en vragen hun mond te houden. MvM dient ten slotte wel een goed doel.

quote: Ris reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-06-2009 20:00:15'));

Oja, we hadden het net iedereen verteld (11 weken) en toen begon ik hevig te vloeien. Wat heb ik een stress gehad omdat ik dacht dat ik alsnog een miskraam kreeg. 4 weken later bleek mijn placenta verkeerd te liggen en mogen we blij zijn dat we onze kleine nog hebben.
Dus ik ben niet zo`n voorstander van vroeg vertellen.

Hallo ris,

Ik begrijp dat het even spannend was toen je ging vloeien.
Maar het vroeg vertellen van je zwangerschap heeft voor en nadelen.

Mijn zus heeft het eerst geheim gehouden. Ze heeft een miskraam gehad en veel verdriet maar niemand die haar kon troosten omdat niemand het wist.
ik zeg niet dat je het meteen aan de grote klok moet hangen en buren, de kappen en de slager moet vertellen. Maar ouders en familie (broers of zus) of goede vrienden wel. Stel dat het mis gaat dan kan je bij hun ook troost krijgen.
Aan de andere kant, hoe meer mensen het weten en stel dat het mis gaat, hoe meer mensen je ook weer het slechte nieuws moet vertellen. Dat is ook niet altijd leuk.
Daarom vertel het tegen een paar mensen (ouders, broer/zus, goede vriend(in)) zodat je ook op hun terug kan vallen, maar beperk je aantallen tot je meer zekerheid heb. 12 weken of net erna (bij de echo).

Groeten Jeanine

Terug
Bovenaan