Wanneer vertel je het??

Hoii allemaal,

Deze week hebben we onze eerste inwendige echo gehad, dacht dat ik bijnna 8 weken was. Maar waarschijnlijk ben ik nog niet zover zei de gynecoloog..Was nog bijna niks te zien en geen hartklopping?

We waren eigenlijk van plan om het dit weekend met sinterklaas te vertellen, boekjes gekocht gedicht gemaakt... Nu willen we eigenlijk wachten tot 14 dec..! Wat is wijsheid?

Wanneer hebben jullie het verteld?
 
aan familie en vrienden al gelijk na de eerste dag dat wij het zelf wisten.
Met 3 maanden aan de rest verteld in de omgeving.

vaak wachten mensen om het te vertellen als ze 3 maanden zijn omdat er dan meer zekerheid is..
maar je moet doen wat je zelf wilt!

 
wij hebben het bij nr 2 verteld eigenlijk 2 dagen nadat we het zelf wisten
en toen we meer zekerheid hadden
op hyves etc maar familie en vrienden waren toen al op de hoogte
 
ben ik weer drukte te snel op verzenden
het fijne als ze het al weten en t is toch niet goed kunnnen ze jullie steunen
bij ons was de eerste echo alleen een vruchtzakje te zien dan word je weer naar huis gestuurd met het kan 2 dingen betekenen of je bent nog geen 6 weken zwanger of een miskraam
over 2 weken terug komen dat zijn zware weken geweest maar omdat veel er van af wisten hebben ze ons super gesteund
alle prima nu bijna 13 weken zwanger
 
hier hebben we het de directe familie verteld na de eerste echo (dus toen we een hartje gezien hadden) dat was met 7,5 week. De rest hebben we het afgelopen weekend verteld. we waren toen 10 week.
Maar je moet doen waar je je goed bij voelt, Kun je de steun gebruiken als het mis gaat??? of heb je dan liever dat niemand het weet. Ik denk dat ik het in jullie situatie daar van af zou laten hangen. Zolang je nog de onzekerheid hebt.
Ergens fijn als mensen het dan weten andere kant ook confronterend omdat veel mensen goedbedoeld vragen hoe het is...
Dus de wijsheid waar je naar vraagt is voor ieder anders. Ik was zelf heel blij dat niemand op 1 vriendin na, het wist omdat het de eerste keer hier ook mis ging... Wij wilden het graag eerst zelf een plek geven. daarom hebben we nu ook weer gewacht tot we meer zekerheid hadden.
Sterkte!

Liefs!
 
hallo mensen,

ik weet sinds kort dat ik zwanger ben,

ik heb wat bedacht om het mijn ouders op een speciale manier te gaan vertellen dat ze opa en oma worden:

ik heb 2 slabbetjes gekocht met de tekst; ik heb de liefste opa/oma van de hele wereld.

deze heb ik onder de kerstboom gelegd dus ben erg benieuwd hoe ze reageren het is wel erg moeilijk om niks te zeggen je wilt het zo graag met iedereen delen.

kan niet wachten tot het kerst is haha

gr priscilla
 
wij hebben het ook meteen aan de ouders verteld. De rest kon wachten. Maar ik wilde het zo graag met iemand delen. Zo'n leuk nieuws kan ik niet voor me houden.

Nu ook weer. Uitslag van de vruchtwaterpunctie gehad + het geslacht. Helemaal happy. Nog geen uur later wisten opa en oma het ook. Voor de rest houden we het geheim. Maar ik heb het tenminsten met iemand kunnen delen.

En er is nog een ding.....als je het niemand verteld en het zou misgaan (wat we natuurlijk niet hopen) kan je ook nergens heen met je verdriet. Mijn zus wilde het ook geheim houden en kreeg een miskraam. Kreeg ik toen pas een belletje. Het is moeilijk om je in te leven op zo'n moment. Schijnbaar was ik niet de enige wat niemand had echt troosten gereageerd.

Ik zou het niet tegen te veel mensen vertellen tot je meer zekerheid hebt maar tegen ouders en familie/vrienden met wie je heel goed kontact hebt.

Veel succes
 
halloo,,
zelf ben ik ook nog aan het twijfelen.. ik had in september een posi test, toen gelijk aan iedereen verteld (grote familie).. 2 weken later werd het een mk.. ik was er zo kapot van en vond het vreselijk dat mensen steeds dingen vroegen als: "en? al misselijk en andere kwaaltjes?" dan kon ik wel door de grond zakken..
nu ben ik weer 7 weken zwanger, en loop wel 20 keer per dag naar de wc om te kijken of ik niks van bloed zie.. ik wil het heeeel graag vertellen maar ik durf niet omdat ik nog steeds bang ben dat het mis gaat..
 
Terug
Bovenaan