Wanneer vertel jij het?

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik ben Digna, 24 jaar oud en zwanger van mijn eerste kindje. Ik weet het sinds vorige week vrijdag. Ik zit nu in mijn vijfde week. (gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie) Ik heb het na de positieve test direct tegen mijn ouders en schoonouders gezegd. Maar wanneer moet ik het mijn vrienden gaan vertellen? Ik kan namelijk niet wachten! Heb wel al  één vriendin in vertrouwen genomen.
Aan de ene kant wil ik nog een week of 6 wachten tot ik zelf ook meer besef dat ik zwanger ben.  Aan de andere kant.....wil ik het gewoon graag vertellen, en hoe groot is de kans nu dat het mis gaat?? Mensen zullen misschien ook snel wat vermoeden gezien ik nu een paar maanden gestopt ben met roken, niet meer drink en niet meer in de kroeg te zien ben.

Wanneer vertellen jullie het?

Liefs
Digna

Hoi Digna,

ja ik ken dat gevoel, ik weet zelf nog maar 1,5 week dat ik zwanger ben en heb ook de neiging om het aan iedereen te vertellen. Maar behalve mij ouders/schoonouders en een enkele vriendin heb ik het niet verteld. Je weet immers maar nooit. Maar als ik bij de verloskundige ben geweest en alles is (voorlopig) goed, dan ga ik het vertellen. Ik ga over een paar weekjes de verloskundige bellen, nog even geduld voor mij dus.

Sterkte met het voor je houden!

Groetjes, Crystel

Hoi Digna,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is inderdaad erg leuk om het al aan mensen te vertellen dat je zwanger bent, dat maakt het nog een beetje 'echter'.  En de reacties zijn natuurlijk (bijna) altijd leuk!

Toen ik bij mijn vorge zwangerschap een miskraam kreeg (met 9 weken) had ik het ook al aan m'n ouders en een paar vriendinnen verteld. Vond het juist fijn dat ik ook bij hen terecht kon toen het misging. Ik werd heel goed opgevangen.

Dus doe gewoon waar je jezelf het best bijvoelt; wil je dat de hele wereld het weet; vertel het. Wil je het nog even voor jezelf houden, ook prima.

Groetjes

Hoi Digna,

Ja moeilijk hè, ik heb het mijn ouders en schoonouders vrij snel verteld en mijn beste vriendin.
Had gezegd dat ze het voor zich moesten houden tot ik een week of 12 ben alleen dat liep iets anders...
Nu weet bijna iedereen het al, behalve op mijn werk   ik hoop maar niet dat het nog meer "uitlekt" want ik wil het ze toch echt zelf vertellen...
Je moet gewoon doen wat jou het prettigst lijkt, het is inderdaad ook fijn dat mocht het onverhoopt niet goed gaan, je mensen hebt waarbij je je ei kwijt kan...
Succes met je zwangerschap!
Groetjes KMD 8wkn 3dgn

Gefeliciteerd!!!!

en doen waar jij je goed bij voelt, als het misgaat (en die kans is er gewoon, de cijfers liegen er helaas niet om) dan is het wel fijn als mensen dat weten.
Zelfs op je werk, dan begrijpen ze het gelijk...

Liefs Randy
23w+3dgn zwanger

Dank jullie wel voor de reacties!
Ik ben gewoon heel bang dat het mis gaat en dat ik dan overal het blijde nieuws verkondigd heb. Ik ken mezelf...ben een flapuit en nogal enthousiast wanneer ik een leuk nieuwtje heb. Ik ga 5 maart naar de verloskundige. Voor het eerst. Ik denk dat ik dat moment af wacht....haha als het lukt!

Liefs
Digna

hoi digna,

gefeliciteerd!!

ik zit met zo'n zelfde vraag als jou maar ik hou het nog even voor me

ik weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben en ben ook in de 5e week nu!
de eerste ronde het eerste kind
1
echt beseffen doe ik het nog niet maar dat komt wel

maar jij zegt dat je 5 maart naar de verloskundige gaat .
wat is jou eerste stap geweest dan toen je een positieve test in je handen had?

groetjes van ingeborg

ik ben 11 oktober uitgerekend als alles goed mag gaan en jij?

nou ik heb mijn eerste kindje met 14 weken zwangerschap verloren dus ik wilde het sowieso geheim houden tot 12 , 13 weken maargoed mijn moeder was degene die t op een vrijdagavond bij me opa en oma tegen iedereen rond vertelde en ik was nog geen 11weken en tja toevallig zat de vriend van mijn zus er ook dus ja ik wist al dat t hele dorp het de volgende dag zou weten en dat was ook zo terwijl hun als geen ander wisten waarom k t niet wilde vertellen nog nouja toen hebben hun t gedaan helaas.

Terug
Bovenaan