wanneer vertellen aan broertjes en zusjes??

dag dames ( en missch ook heren die hier snuffelen haha)

Ik ben nu 7 weken zwanger en hopelijk gaat alles goed, het is natuurlijk best heel spannend. Ik heb ook met 7 en halve week eens een miskraam gehad dus het is best een spannende tijd.

Maar ik heb een vraagje. Ik ben nu zwanger van de tweede. De oudste is net vier. Ik snap best dak het nu nog niet moet vertellen aan mn dochter maar wanneer zouden jullie het doen of voor degenen die er ervaring mee hebben, wanneer vertelden jullie het?? Het is denk ik belangrijjk dat je er niet te vroeg mee begint omdat het dan wel erg lang duurt voordat de baby er is. Maar wanneer is het juiste moment??

Groetjes Thamara

Ik zat zelf ook te denken dat we het pas vertellen als de buik een beetje tevoorschijn komt. Ik krijg over ruim 2 weken een termijnecho. Dan zou ik 10 weken zwanger moeten zijn, maar om het dan te vertellen lijkt me nog zo vroeg. Ze moet dan nog zo lang wachten totdat het zover is....

Thamara

Hi!

Ik breek even in vanuit het maart forum, maar wij hebben het onze dochter gelijk verteld. Ze wordt over 2 weken 4 jaar. Ik heb haar verteld dat mama een baby in de buik heeft, maar dat ie nog heel hard moet groeien en dat het heeeeeeeeel lang duurt voor de baby komt. Ik wilde niet dat ze het toevallig op zou vangen als ik het er met iemand anders over zou praten. Ze leeft de hele zwangerschap al mee, maar vraagt nooit hoelang het nog duurt. Nu groeit ze er samen met papa en mama naar toe. Ze weet inmiddels dat ze een broertje krijgt en ook helpt ze mee met de babykamer. Het enigste waar ze echt heel nieuwsgierig naar is is de naam.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt wanneer je het je kind verteld. Of hij of zij nu 2 maanden moet wachten of 7 maanden, het duurt hoe dan ook errug lang!

Succes!

Groetjes, Nicole 29 weken en 3 dagen

Tja hier hetzelfde, maar onze zoon is 2,5 en snapt dr nog niet zoveel van.
We zeggen hem soms wel dat mama een baby in dr buik heeft, maar tja.. het zegt hem niet zoveel.

Ach als ik een flinke buik heb word t ook wat tastbaarder voor hem en daardoor makkelijker te begrijpen...(hopenlijk)

Gr. Saskia. (9wk, 4dg)

Ik ga het hem pas vertellen als hij mee gaat naar de verloskundige....aangezien ik een heel wijs en slim mannetje heb, ook als is hij 2,5, maar hij weet dus wel dat er een baby in iemand buik kan groeien en er dan later uit komt. Dus we gaan het hem dan vertellen, en dan mag hij het de opa's en oma's vertellen! En ik bestel een stoer t-shirt voor hem, zodat hij het kan vertellen aan iedereen!

Gr. Angel

Terug
Bovenaan