wanneer vertellen aan familie?

Hoi dames ( en misschien ook heren),

Ik heb vandaag afspraak met de VK gemaakt waar ik over dikke 2 weken terecht kan voor de 1e echo, ik ben nu 5-6 weken zwanger van ons eerste kindje.
Tevens is dit de eerste zwangerschap.

Hoe hebben jullie het vertellen aan de familie aangepakt?
Hebben jullie gewacht tot na de 1e echo? of direct verteld toen jullie het uitvonden?

Ik ben de jongste uit het gezin en kan me herinneren van neefjes en nichtjes dat wanneer het verteld werd er altijd al een echo gemaakt was namelijk..

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hi Leone jacht,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend he?
Bij ons zoontje hebben we het verteld na de eerste echo! Dan weet je of het hartje klopt en kan je de echo laten zien dat vond ik super leuk. Maar als het hartje niet zou kloppen had ik het ook zeker verteld. Maar ik vind dat gewoon wel een mooie mijlpaal. Ik ga het nu weer zo doen denk ik. 
Hoop dat je er wat aan hebt.

Allereerst gefeliciteerd :)
wij kwamen er achter met 4+4wkn en hebben het dat zelfde weekend nog aan familie verteld dit omdat we de eerste echo pas zouden hebben met 11wkn en we met 7wkn zwangerschap gingen trouwen. 
Zo viel het niet zo op dat ik alcoholvrij dronk

@mamad: ik dacht inderdaad er ook aan om te wachten tot na de 1e echo. moeten het wel plannen, aangezien een groot deel van onze familie niet dichtbij woont. een ander deel komt van de week op visite, dus dan moeten we even zorgen dat er niets in huis zichtbaar is ( VK papieren foliumzuur enzo) en als de vraag gesteld wordt dan maar even ontwijken haha. 

@Pamela: Ja dat begrijp ik inderdaad wel. Wat je eventueel zou kunnen doen als je het nog niet wil vertellen is vragen of je trouwlocatie er rekening mee wil houden dat jij alcoholvrije drankjes krijgt. Toevallig dat onze trouwlocatie dat toen echt als optie had. Ze werken dan stiekem mee, aangezien het bruidspaar de hele dag toch op de 1e plaats staat is dat dus redelijk gemakkelijk te regelen. 

Wij hebben het de ouders  met 6 weken verteld, dit omdat ik rookte (jaja heel slecht) en ik hield ook wel van een wijntje  (klinkt erger dan het was.. alleen met visite en in het weekend 2 glaasjes ofzo?) maar het zou dus heel erg opvallen als ik niet meer rook en niet meer drink.. dan hadden ze het wel geraden ?
Plus dat ik zoiets had van stel het gaat fout dan heb ik toch ook wel de steun van moeders nodig.. mn oom en tante hebben we het daarna ook snel verteld omdat zij assistente is bij de verloskundige praktijk, dus was wel zo netjes om haar eerst in te lichten.
De rest van de vrienden en familie hebben wel het met 8 weken verteld, na deen echo.

Wij hebben het met 6 weken al aan onze ouders verteld. De rest van de familie eigenlijk pas toen we 13 weken waren. Je moet doen waar je je prettig bij voelt. De een vertelt het meteen na het testen, de ander wacht liever tot de termijn echo.

Wij kwamen er de vrijdag voor kerst achter, met kerst moesten we zelf nog even van de shock bijkomen. We waren echt net begonnen met proberen en ik heb PCOS dus we hadden het nooit zo snel verwacht ;)
Op 1 januari hebben we het mijn ouders verteld en paar dagen laten de ouders van mijn vriend :) nog voor de eerste echo.
Waarom? Als het mis zou zijn had ik de steun van mijn ouders nodig! 

Terug
Bovenaan