wanneer vertellen aan familie?

Wij hebben het onze ouders en zussen  verteld na de 7 weken echo. Toen zei de verloskundige: het ziet er allemaal super uit, de kans dat het nu nog mis gaat is maar zooo klein. En gaat het wel mis heb je je familie om het mee te delen. Morgen heb ik de termijn echo (10-11 weken) en als die goed is vertellen we het aan de rest. Succes en geniet ervan!!

Wij hebben het een paar dagen nadat wij het zelf ontdekten aan onze ouders verteld. Het langer voor mijn moeder verborgen houden zou ik heel naar vinden, wij zijn heel close. En verder is het fijn om je klachten en vragen mee te delen, ik vind het allemaal al spannend genoeg. 

Dankjullie wel voor alle antwoorden :) 

Het lastige is dat ik best wel ver weg van mijn ouders woon. Wij moeten dus ook echt plannen om erheen te gaan en het te vertellen, + dat we echt heel kort geleden meerdere dagen op visite geweest zijn ( toen ik al wel het idee had dat het weleens raak kon zijn, maar ik nog niet getest had) dus als we gelijk gaan weten ze allang dat er iets is haha! 

We hebben over 1,5 week onze eerste echo, we hebben nu al een datum geprikt in de die week om bij mijn ouders langs te gaan, en we gaan die week ook naar de ouders van mijn man. we hebben besloten om het na de echo te vertellen, kunnen we die gelijk laten zien:) 

daarna vertellen we het aan goede vrienden, en bij 12 weken mag iedereen ons blijde nieuws horen :) 

@mirandaas: ik had al een vermoeden dat ik weleens zwanger kon zijn, maar was nog niet eens overtijd, dus ik kon ook nog niet testen.. Ik had een lunch gepland met vrienden, en ook ik hou wel van een wijntje... Ze keken me allemaal ook al zo raar aan dat ik besloot geen wijntje te drinken! ik dacht ook direct dat ze iets zouden vermoeden.. 
Ik heb het er maar op gegooid dat ik net ziek geweest was, nog moest rijden, en het ook nog eens heel erg koud had, dus dat ik liever een lekker warm kopje thee wilde drinken!  
ik kwam er mee weg gelukkig haha

rook je nu nog ? 

Wij hebben t vrijdag aan mn zwager en schoonzus verteld. Zij is namelijk 5 weken verder en we vonden t zo moeilijk om t voor ons te houden (nu 9+4). Was echt een super moment. Op dinsdag 6 februari hebben we mn moeder en schoonouders uitgenodigd voor een etentje onder t mom het is ook een keer gezellig om met zn allen te eten ipv steeds apart (schoonouders zijn gescheiden, mm vader is recent overleden). Geweldig om ze tegelijkertijd in te lichten. Die zaterdag gaan we bij mn zusje en zwager langs. Maandag 12 februari hebben we de termijnecho (zijn dan 11+5). Als t dan goed is delen we het met iedereen. Eindelijk geen smoesjes meer.

Gefeliciteerd! Super leuk en spannend!
Mijn man wilde tot de twaalfde week wachten echter kon hij vanaf het moment dat we het wisten zn mond niet meer houden. Dus familie en goede vrienden wisten het binnen drie dagen. Ik vond dat prima. Vind de twaalf weken regel toch ongezellig. En zeker met de eerste. Je wil het toch van de daken schreeuwen?!!
veel olezier met vertellen waneer je dat ook gaat doen. Je moet lekker doen wat je zelf wil. Jou lijf en jou zwangerschap. 

Terug
Bovenaan