wanneer vertellen aan familie?

Hallo...

Wij weten het zelf natuurlijk nog maar net, maar vroeg mij af, hoelang de gemiddelde zwangere het aan de naaste familie(vader moeder, broers en zussen)vertelt??

Liefs claire

hoi,

dat wisselt nogal volgens mij.
ik lees hier dat sommigen het meteen na de positieve test al aan directe familie vertellen, of als je heel erg beroerd bent, zodat het niet goed te verbergen valt met een week of 6/7.
Of als je met 8 weken al dik wordt.

Wat ik ook vaak hoor is na een goede echo, dan heb je het hartje zien kloppen en gezien dat er echt iets zit.

Of de 12 weken grens aanhouden, maar dat hoor ik in mijn omgeving steeds minder, steeds vaker wordt het volgens mij al eerder vertelt.

Wij hebben dinsdag een eerste echo, ben dan als het goed is 9 wkn. Dat weekend erna of nog 1 weekend later willen wij het vertellen aan de ouders/schoonouders en de week na de herfstvakantie(ben ik vrij) op mijn werk, dan ben ik inmiddels 11,5 week.
Als de echo goed is natuurlijk.....

Succes, groetjes,

oke bedankt voor je reactie...

Hmmm ja dat is heel wisselend...

En hoe gaan jullie het vertellen??

Ook gefeliciteerd trouwens! Dan ben jij voor half mei?

Liefs Claire

Oei duwde per ongeluk al op verstuur ,
Maar uhm ja zelf hebben we het aan mijn ouders en aan mn schoonouders meteen verteld..
De rest van de familie volgde snel ,
Lees ook dat veel mensen de eerste echo of de eerste 12 weken afwachten..

Is net waar je je goed bij voelt..

Gefeliciteerd trouwens met jullie zwangerschap!!

Groetjes!

Onze ouders, broer en zus hebben we het met 8 weken verteld, en daarna zijn we vrienden en andere familie gaan inlichten. We hadden tot de echo willen wachten, maar omdat ik zo ziek werd kon dit niet. Bij de eerste hebben we het meteen verteld, maar die kwam ongepland.

ik heb het die zelfde avond verteld.
zowel bij mn dochtertje, als bij deze zwangerschap.
mn ouders, broer, zusje, opa en oma wisten het gelijk.
mn tantes en ooms de volgende dag.
mn beste vriendin die zelfde avond nog, en de rest van mn vrienden weten het nog niet.
ik vertel het hun als ik 12 weken ben.

groetjes, do

Tja echt verschillend.. Mijn familie heb ik het grootst gedeelde gewacht tot net voor de echo... 9 weken was dat. Al wist 1 zusje het met 3,5 week en 1 nichtje van mij met 4 weken. Dit omdat ik het echt iemand moest vertellen.. heb namelijk geen vriend.

Op mijn werk met 10 weken omdat het toch wel al te zien is. En nu vage kennisen aan het vertellen (ben nu 12 weken 2 dagen). Mijn buren zeg ik helemaal niks hihihi... behalve als ze gaan vragen ga ik niet zitten te liegen... Ze hebben het al moeilijk genoeg met mijn zoon qua 'overlast' , gewoon kind zijn dus...

Terug
Bovenaan