wanneer vertellen aan familie?

wij hebben heel saai eigenlijk 2 echo fotolijstjes gekocht en doen daar straks een kopie van de echofoto in.

Mijn schoonouders hebben een dressoir waar foto's van de hele familie op staan in zilverkleurige lijstjes, dus dit is dan meteen een mooie aanvulling!

Mijn moeder heeft ook net allemaal nieuwe zilverkleurige lijstjes in haar opgeknapte woonkamer. Dus we kunnen tegen allebei zeggen dat we een aanvulling hebben voor op hun kast/aan de muur. En dan afwachten of ze het meteen snappen en hoe ze reageren......

Wel heel spannend hoor!

groetjes, ben trouwens zo zenuwachtig voor de eerste echo morgenmiddag.......

Ik heb het direct aan m'n moeder en zusje verteld (binnen paar dagen dan) nadat ik de van de schrok bekomen was!
De schoonouders en zwagers een dagje later, opa en oma 2 weken later.

Nu 9 weken en verder weet nog niemand het. Dus ook geen vriendinnen e.d.
wanneer wel? geen idee nog :) Denk met 12 weekjes, uiterlijk!

hoi!
ik heb het meteen aan mijn broer en schoonzusje verteld, die zijn ook bezig om zwanger te worden. dus dat delen we.
een paar dagen later heb ik het aan mijn ouders verteld. ik had het meteen willen vertellen maar door omstandigheden (mijn twee oma's overleden die week...) moest ik het uitstellen. de emoties waren ook errug aanwezig! maar de timing was toch goed. een soort cirkel van het leven zeg maar.
verder heb ik het vrijwel meteen aan mijn beste collega verteld, zodat ik overdag er met iemand over kon praten, en natuurlijk mijn beste vriendin.
verder krijgt iedereen anders het te horen na de zo beroemde 12 weken.
volgens mij kun je het aan iedereen vertellen die je maar wilt, op het moment dat het voor jou uit komt, maar dat is heel persoonlijk.
gefeliciteerd en succes!

Ik ben nu net 7 weken en gister aan de fam. vertelt.
Ik kon niet wachten, eerst wachten tot de echo of de 1e 3 maanden voorbij zijn.
Gaat het goed, dan is het leuk omdat iedereen al lekker vroeg meeleeft.
Gaat het fout, dan kan men ook meeleven.
Ik voel me goed en wilde het gewoon kwijt....

Wij wisten het zelf met ruim 3 weken. Aan ouders, broertjes en zusjes verteld met ruim 5 weken. Na het maken van de echo met 10 weken was alles ok en hebben we het verder verteld.

Ik was erg blij dat ik het snel aan de eerste mensen heb verteld. Het is toch erg lekker om erover te kunnen praten en ze kunnen ook eventueel met je meeleven als dat nodig blijkt te zijn. Daarnaast konden wij na de echo echt ons mond niet meer houden, dat is zo geweldig!

Hoi Clairtje,

Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Hoever ben je nu?

Toen ik de test deed en ik bleek zwanger te zijn hebben wij het gelijk aan onze ouders verteld.
Want ja stel dat het mis zou gaan kan je er wel met iemand over praten.

De broers en zussen en ons dierbare vrienden hebben we het bij 5 a 6 weken verteld.
En bij 10 weken heb ik het aan iedereen verteld.

De keus ligt altijd bij jullie zelf laat je niet beeinvloeden door anderen want hoe je het went of keert fout gaan kan het altijd of je nog 5 weken zwanger bent of 16 weken.

Geniet van je zwangerschap,

Liefs Mandy

Terug
Bovenaan