Wanneer vertellen aan iedereen?

Aan ouders en andere familie leden verteld mst 13 weken ( omdat het toen kerst was en we dit een leuk moment vonden) en paar dagen daarna aan collega's en de rest van de wereld

Op maandag positieve test en diezelfde week ouders schoonouders verteld en onze beste vriend. Andere goeie vrienden na 8,5 week aangezien het toen oud&nieuw was en ik natuurlijk niet ging drinken. Dat viel op haha!

Wow sommige mensen kunnen het lang geheimhouden ? ik denk niet dat ik dat kan ? dichte familie weet het al maar nu hebben mijn collegas mij uitgenodigd om iets te gaan drinken volgende week dus ik neem aan dat ik het op mijn werk ook moet zeggen haha het zal te duidelijk zijn als ik niets drink ? ik ben dan 7weken

Wij hebbe ermee gewacht tot
Tot de 1ste echo en aan familie verteld. we ware toen rond de 8 weken zwanger. De rest van vriende en de hele wereld hebbe we het pas na de nip test verteld toen deze goed was. Dit was meen ik rond de 12/13 weken .

Maar dat is ieder z'n eige keus ,als jij t wil vertellen moet je dat doen? als je het collega's nog niet wil vertellen kun je ook een smoesje zegge dat je een antibiotica kuurtje hebt ofzo dan mag je ook geen alcohol, of je zegt ik ben met de auto ;) alvast veel plezier!

Aan mijn ouders en schoonouders 1 dag na de positieve test. We wilden het graag ook kunnen delen mocht het misgaan. Familie met ruim 10 weken. Dat kwam zo uit omdat mijn moeder toen jarig was en we veel familie zouden zien. Werk en vrienden etc de dag na de termijnecho toen weer zeker wisten dat alles goed was.

Wij hebben het bij de laatste twee zwangerschappen na de eerste goede echo verteld, en bij de eerste 3 zwangerschappen pas veel later (en die zijn ook allemaal misgelopen, dus er was er ook nooit een goede echo om daarna blij nieuws te delen). Ik vond het heerlijk om het niet te lang geheim te hoeven houden, op mijn werk moest het ivm laboratoriumwerk ook meteen verteld worden. Ook na de miskramen heel veel steun gehad aan familie en vrienden, dus superblij dat ik het al gedeeld had voordat het misging de laatste keer. Daardoor gingen zij ook een beetje mee van het blije gevoel van een aanstaand kindje naar het verdriet van dat het toch allemaal niet doorging, ik heb toen veel meer steun ervaren dan bij de miskramen waarbij ze nog niet wisten dat ik zwanger was.

Overigens had ik vanaf 4 weken meteen zo'n enorme rode blos op mn wangen enzo, dus de meeste mensen konden toch meteen al wel raden dat ik zwanger was, en vanaf 5 weken leek ik getrouwd met een teiltje door de misselijkheid.

Vrienden die wat verder van ons af stonden kregen het nieuws wel pas na de termijnecho.

Terug
Bovenaan