Wanneer vertellen dat je zwanger bent?

<p>Hi hi,</p><p style="text-align: left;">Vanaf morgen ben ik 12 weken... 3 maanden dus. Ik vraag me echt af wanneer je zeg maar bepaalde mensen kan vertellen. Ik heb ervoor gekozen om de rest van de familie bv bij 4 maanden te vertellen, omdat ik het niet nodig vindt om het nu al te zeggen. Mijn schoonvader, mijn broer en mijn schoonzus weten het nog niet. Is het goed om het al bij 12 weken te vertellen? Of kan je beter langer wachten?</p>

Hoi! Dat is echt een persoonlijke kwestie.... 
Ik kon het echt niet voor mij houden en mijn directe familie wist het zo goed als meteen (ergens tussen de 6 en 8 weken) Wel pas na een eerste positieve goeie echo met 6,5 week en een kloppend hartje in verband met een eerdere miskraam.
Mijn werk heb ik het al met 9 weken moeten vertellen want het overgeven, ziekmelden, vaak crackers pakken, ging toch wel voor de nodige (positieve) alarmbellen zorgen! 
Daarnaast vind ik dat als het mis gaat, je heel veel steun hebt aan de mensen om je heen. 
Maar ook je schoonfamilie dus nog niet? En dat vind je partner ook niet erg? Kan me voorstellen dat hij het ook graag wil vertellen? 
Veel plezier in ieder geval met het vertellen! Ik vond het geweldig.  

Ik vond het juist fijn om het vroeg te vertellen aan goede vrienden en familie. Voor de rest van de wereld hebben we gewacht tot na de 12 weken. Er is niet echt een moment tot wanneer je het best kunt wachten, dat hangt er vanaf hoe je er zelf in staat. Als je je zorgen maakt om een miskraam o.i.d., zit je nu in principe redelijk safe. Het kan natuurlijk altijd nog fout gaan, maar verreweg de meeste miskramen zijn in de eerste 3 maanden.

Er is geen goed of fout. Het is wat je zelf wilt. Wij hebben gewacht tot we de 1e echo hadden omdat we eerder al een miskraam hadden(dat wist dus niemand omdat wij dat samen wilde verwerken) dus na 8 weken verteld aan onze gezinnen enn na de 2e echo bij 12 weken verteld aan iedereen. Maar dat is waar wij ons goed bij voelde.
Vooral doen wat jullie zelf willen!

Wij hebben het bij 12 weken aan familie en vrienden vertelt. Puur omdat ik een miskraam ook niet zou vertellen vond ik het niet nodig het eerder te delen. Op mn werk heb ik het met 16 weken vertelt kon dit ook prima verbergen toen nog:) net zoals andere zeggen er is geen goed of fout 

Er is inderdaad geen goed of fout. Wij hebben het met 11 weken verteld, na de termijnecho. Mede omdat ik het op mijn werk moest vertellen ivm met misselijkheid e.d. 
Je moet doen wat jullie prettig vinden hierin!

De enige mensen die het weten is mijn moeder en mijn schoonmoeder. Ik ben echt net afgestudeerd. In juni (laatste schooldag) werd ik opeens ziek hahaha. Ik had het toen meteen verteld aan mijn moeder en schoonmoeder. Vorig jaar hebben wij een miskraam gehad en daarom ben ik bang om het te vertellen

Het is denk ik heel persoonlijk. Ik kan het ook moeilijk stilhouden dus mijn ouders weten het vrijwel meteen. De rest vertel ik het na 1 goede echo. Als het mis gaat vind ik het fijn als naaste vrienden  en familie  het weten. Bij verdere kennissen vertel ik het als het toevallig opkomt in een gesprek. Maar zoals ik het al zeg het is persoonlijk,  sommige vinden het niet prettig als het mis gaat  om het met mensen te delen of willen dit later delen. 

Terug
Bovenaan