Wanneer vertellen jullie het grote blijde nieuws????

hoi allemaal ik heb al 2 oudere kinderen van 13 jaar en 1 van 9 dus die merkten wel dat er iets aan de hand was dus heb ik het ze verteld dat er een nieuw kindje bij kwam en ze reageerden heel goed en de volgende dag heb ik het de familie verteld ik was toen 5wk groetjes jolanda   11wk4 dagen

ik heb het meteen na de positieve test verteld! ik was nogal in shock namelijk, had het totaal niet verwacht, we hadden het tenslotte pas 1 ronde geprobeerd. Ik kreeg ook echt zo'n hele lichte streep, dus ik wist ook niet of ik het nu wel moest geloven... maar het is echt zo: een streep is een streep en ik was zwanger. Mijn moeder en zusje waren de eerste die ik het heb verteld (de test hadden  mijn vriend en ik  overigens wel samen gedaan hoor ;))

Hoi,

Wij hebben het nog aan niemand verteld.
We moeten zelf nog erg wennen aan het (overigens wel leuke!!) nieuws.
Onze dochter is nu 11 maanden, dus het was even schrikken toen ik 2 weken overtijd bleek.
Maar het is hartstikke welkom.
Maar we willen nog even de echo afwachten. (27-1)

Tips om het te vertellen?

Bij de 1e (was toen 6 weken)  heb ik (mijn man had zoiets: vertel het toch gewoon, haha) voor mijn moeder zusje en nichtje een kaart gekocht met een speen/fles/baby erop) die in een envelop gedaan en gegeven.
Mijn moeder was door het dolle heen, maar haar reactie bleef wat ingetogen (we zaten nl in het restaurant bij de V&D. Haha.)
De mensen aan het tafeltje naast ons feliciteerden me hartelijk, dat was wel erg grappig.

Bij de 2e merkte  mijn moeder  aan mij dat ik 'niet lekker in mijn vel zat' dus toen was het hoge woord er na 7 wk snel uit.

Bij de 3e was ik ongeveer 8 weken zwanger en heb ik mijn moeder en oudste meegenomen naar het ziekenhuis onder het mom van...een echo laten maken want ik wordt maar niet zwanger.
Nu wilde ik eigenlijk pas binnen tijdens de echo aangeven dat er dus al een kindje op komst was, maar het verhaal in de V&D was blijven hangen dus heb ik voor de ingang van het ziekenhuis onze zoon (was toen bijna 4) het laten vertellen.

De laatste x was ik zooo ziek, ik hoefde niets te zeggen. Ze zag het direct.

Ik weet nog niet hoe ik het deze keer ga vertellen.

Eind van de maand is ze jarig...misschien een foto met de 4 kids en een
echo-fotootje???

Groetjes Manda

(PS aan de familie van mijn man vertellen we het gewoon even tussen de soep en de aardappels...ach verschil moet er zijn he)

Wij hebben vorige week gehoord dat ik zwanger ben. Het kwam heel onverwachts, omdat de diagnose van de artsen was dat ik niet op de natuurlijke wijze zwanger kon worden (uit mijzelf geen cyclus/eisprong en agressief baarmoederslijm). We zouden deze maand starten met IUI. Vorige week moest ik voor de prik-instructie en om te bepalen wanneer ik mocht beginnen moest ik urine inleveren. Toen bleek dat ik niet hoefde te gaan beginnen; ik was al zwanger!! De arts deed gelijk een echo en ik bleek 7 weken zwanger. Eerst zó onwerkelijk omdat we er natuurlijk niet (meer) op gerekend hadden. Die dag gelijk aan mijn ouders en zusje verteld want die wisten dat we naar het ziekenhuis moesten ivm IUI. Die waren helemaal door het dolle! De volgende dag het ook mijn schoonmoeder, zwager en schoonzus verteld. Verder mijn leidinggevende en een vriendin die ook met IUI bezig is.

4 Februari hebben we de afspraak voor de zwangerschapsintake incl. echo (ik ben dan 11 weken zwanger). Als die echo goed is, gaan we het "wereldwijd" bekend maken. Ik kijk er zo naar uit om het mijn vriendinnen te gaan vertellen!!

Mijn moeder kan ieder moment hier zijn en dan ga ik het haar vertellen, ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren. Het is ook wel appart want ik heb gister gehoord dat mijn zusje nu 5 weken zwanger is dus we zijn tegelijk zwanger!

Hoi Hoi,

Wij hebben het gisteren aan div personen verteld!!
Zo special, we zijn na de eerste echo gelijk overal langs gereden.
Heel veel leuke reacties gehad en sommige hadden het helemaal niet verwacht, dus dan is het helemaal een verrassing,

Liefs mij

Terug
Bovenaan