Wanneer vertellen jullie het op werk?

<p>Hoi allemaal! <br /><br /></p><p>Ik heb wat advies nodig. Bedankt alvast voor degene die het lezen! Nu is het zo.. Ik werk in de ouderenzorg als activiteitenbegeleider op een gesloten afdeling. Sommige dagen zijn heel pittig met veel rolstoelen duwen en ik werk ook veel in de keuken. Sta vaak alleen voor de hele afdeling te koken en werk de hele dag (8 uur) met een mondkapje.. </p><p>nu ben ik nog maar pril zwanger. Maar heb ik wel last van buikkrampen, vermoeidheid etc. <br />het is lastig om een rustiger tempo aan te nemen of nee te zeggen op dingen. Ook vanuit huis werken kan natuurlijk niet.</p><p>nu is mijn vraag eigenlijk. Wanneer zou het een goed moment zijn om het te vertellen tegen mijn collega’s dat ik zwanger ben? <br />Ik heb 19 november mijn eerste echo. stel het zou allemaal goed zijn, ben ik nog maar 7/8 weken. Is dat dan te vroeg om het al te vertellen? <br /><br /></p><p>het is ook fijn om begrip te hebben van je collega’s en dat ze misschien wat rekening kunnen houden met bepaalde werkzaamheden. <br />Ben benieuwd hoe andere van jullie dit aanpakken! </p><p>Bedankt alvast voor de tips </p><p> </p><p>groetjes M</p>

Ik werk ook in zorg. Op zaterdag avond een positieve test gehad. Helaas maandagochtend al moeten vertellen i.v.m. röntgenstraling. Toch vond ik het aan de ene kant lastig omdat ik de eerste echo nog niet gehad had. Verder wel fijn dat ik direct ontlast werd. Ik ben erg misselijk geweest. 
Bedenk voor jezelf wat houdt je tegenhoudt om het nog niet te vertellen? En weeg af nu of latee. 
Hoop dat je er wat aan hebt

Het is heel Nederlands om te zeggen 12 weken. Dan is de kans op een miskraam minimaal. Maar als het goed voelt om het eerder te zeggen, why not? Ik heb een kantoorbaan, werk thuis en nu met 13 weken weten ze het nog niet (mn baas wel). Ik wil eerst alle familie inlichten en heb nog niet iedereen gezien. Doe wat goed voelt, niet wat anderen toegestaan achten!