Ik heb het met de vorige zwangerschap voor NOD al aan een collega verteld, maar die beschouw ik ook als een goede vriendin, en wist ook van de miskraam die ik eerder op het werk kreeg en waardoor ik me toen heel plotseling ziekgemeld had. Met 6 weken wist eigenlijk iedereen het, omdat we toen al een goede echo met kloppend hartje hadden gehad (ivm eerdere bbz kreeg ik al vroeg een echo). Om eerlijk te zijn vond ik het wel prettig dat iedereen het gewoon wist. Als het mis gaat en je voelt je rot, hoef je dat ook niet te verbergen en dan kunnen de mensen er ook voor je zijn. (Of je dat dan wil delen met je collega's, met vrienden of met familie, tsja, dat is natuurlijk aan jezelf, ik had ook wel bij sommige mensen heel duidelijk zoiets van: maar op jouw medelijden zit ik echt niet te wachten.)
In principe is misselijk of vermoeid zijn natuurlijk niet meteen een reden om het rustiger aan te doen, maar je hebt meteen al recht op extra pauzes als je zwanger bent en ontheffing van werkzaamheden met gevaarlijke stoffen etc, ook al is het nog maar heel pril. De meesten zullen dat misschien niet nodig hebben, maar als je met 6 weken al 2 weken vrijwel niks meer binnen kan houden en staat te trillen op je benen, dan is wat rustiger aan doen echt geen overbodige luxe!
Nu weer net zwanger, ik gok 4+1 vandaag (ff de echo afwachten). En ik denk dat we deze keer wat langer wachten met vertellen. Voor werk is het sowieso makkelijker te verbergen nu, omdat ik volledig thuiswerk, waarschijnlijk vertellen we het rond 8 weken deze keer.
In principe is misselijk of vermoeid zijn natuurlijk niet meteen een reden om het rustiger aan te doen, maar je hebt meteen al recht op extra pauzes als je zwanger bent en ontheffing van werkzaamheden met gevaarlijke stoffen etc, ook al is het nog maar heel pril. De meesten zullen dat misschien niet nodig hebben, maar als je met 6 weken al 2 weken vrijwel niks meer binnen kan houden en staat te trillen op je benen, dan is wat rustiger aan doen echt geen overbodige luxe!
Nu weer net zwanger, ik gok 4+1 vandaag (ff de echo afwachten). En ik denk dat we deze keer wat langer wachten met vertellen. Voor werk is het sowieso makkelijker te verbergen nu, omdat ik volledig thuiswerk, waarschijnlijk vertellen we het rond 8 weken deze keer.