Wanneer vertellen tegen familie, vrienden en collega's?

Ik ben nu 9 weken zwanger, en wat ik me afvraag;
wanneer vertellen jullie dat er een kleintje op komst is?
Ik ben niet zo goed in mijn mond houden en schreeuw het het liefst van de daken. Ik heb het inmiddels al tegen mijn familie en vrienden verteld en sommige collega's zijn op de hoogte.
Wat me opvalt is dat sommige mensen heel vreemd reageren. Zo van, zou je het nu al vertellen, dadelijk gaat het mis! Aangezien de echo helemaal top was, staan wij daar niet bij stil. Daarbij, als het niet goed gaat deel ik dat waarschijnlijk ook het liefst. Troost is dan altijd welkom!
Hoe staan jullie hier tegenover, en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Sonja

hoi sonja..

wij (vriendlief en ik) snappen die 12 weken ook nie helemaal.. hoe stom is het..om als het misgaat tegen je familie te moeten zeggen: jah ik was zwanger.. ma nu ist mis...

oftewel: wij hebben het wel aan familie ed verteld..ook bij mijn vriend op het werk weten ze het al (daar het dit jaar al 2 keer mis is gegaan.. en vriendlief dan een paar daagjes thuis is) en ik moet zeggen.. ik vind het prima zo..

liefs

Bij mij weet iedereen het al. Het is dan ook duidelijk zichtbaar. Mensen gingen al veelbetekend naar mijn buik kijken. Daarnaast werk ik bij de politie, en mag ik bepaalde dingen niet meer doen. Dan is het wel zo prettig dat mensen precies weten waarom niet, zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Ik vind de 12 weken grens zon onzin. Idd, wat Sjaar zegt, als het wel mis gaat, ga je het ws alsnog zeggen.

ik ben van mening als je eerste echo goed is, en je hebt het hartje zien kloppen kan er niet veel misgaan toch? waarom zou je je geluk dan niet delen met anderen?

groetjes daisy steijger 30
mama van marly 7
zwanger 9w+4d

Gewoon vertellen..........het is toch leuk nieuws? En als het misgaat heb je steun en begrip van anderen.
Ik heb het mijn ouders afgelopen vrijdag al verteld, ik was nog geen eens 6 weken. Ik was gewoon te blij! Ik heb pas over 3 weken mijn eerste afspraak bij de verloskundige en ik ga het daarvoor al aan mijn vrienden vertellen. Ik merk ook dat mijn buik nu al begint te groeien (het is mijn 3e, dan gaat het vaker wat sneller, bij mijn eerste duurde dat minstens 3 maanden).
Bij deze...gefeliciteerd!

Bij mij weet ook iedereen het al, al heb ik mijn echo nog niet gehad. Het is duidelijk zichtbaar, dus het is een beetje onzinnig om het niet te vertellen. Daarnaast begrijp ik die 12 weken grens ook niet zo. Ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten.

Lieve mede zwangeren,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb vorige week de eerste echo gehad en als ik 11 weken ben krijgen we nog een echo. Als alles nog steeds top gaat met onze kleine dan vertellen we het tegen iedereen.
(Al zijn er niet veel onwetenden meer over hoor ;-)

Heel veel succes en plezier met jullie zwangerschappen!!

Liefs Sonja

Terug
Bovenaan