Wanneer vertellen tegen familie, vrienden en collega's?

Wij zijn nu zwanger van de derde en willen het deze keer toch weer voor ons houden tot zeker 12 weken. Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes en ik wordt ook nog niet dikker, dus er valt niets te zien. Wij vinden het erg speciaal om lekker saampjes van het idee te genieten dat we weer papa en mama worden (als alles goed gaat) en dat dat ons geheimpje is. Maar wij hebben het bij de tweede ook eerder verteld en dat is ook leuk, want dan kan iedereen in de spannende periode lekker meeleven, toch?
groetjes Dabanne!

Hoi allemaal,

Wij hebben het al aan veel mensen verteld. Dat komt ook doordat het bij de vorige zwangerschap met bijna 18 weken misging. Na 12 weken is er geen garantie dat het niet meer mis kan gaan. Dit is voor ons een spannende tijd en zo kan onze omgeving met ons meeleven. En ik moet zeggen dat het mij erg goed bevalt om het te vertellen aan familie en vrienden. Wij kunnen ons verhaal kwijt en iedereen vindt het zo mooi dat we weer een kindje mogen verwachten, dat doet je goed.
(nu moet ik zeggen dat ik soms zo beroerd ben dat mensen het ook gewoon raden, vooral oudere dames op mijn werk;-) )

Groetjes

Ik wacht tot na de echo van 12 weken.
De vorige keer heb ik het ongeveer een week voor de 12 weken echo verteld, omdat ik met 9 weken al een goede echo had gehad. Toch bleek bij de 12 weken echo dat het vruchtje niet meer leefde.
Ik heb het als heel positief ervaren dat ik steun kreeg van de mensen waar ik het aan verteld had. Maar ik vond het heel vervelend dat het als een lopend vuurtje was gegaan dat ik zwanger was en te pas en te onpas mensen naar me toe kwamen van "Hee, jammer joh! Hoe voel je je?" Dat waren dan mensen waar ik het zelf niet aan verteld had, dus toen dacht ik wel: nu snap ik waarom mensen wachten met het grote nieuws naar buiten brengen... Het is gewoon irritant als buitenstaanders zich ermee gaan bemoeien op momenten dat jij er net even lekker uit bent en probeert je gedachten te verzetten.

Terug
Bovenaan