Wanneer vertellen?

Hoi dames!

Ik ben nu 5w en 5d zwanger en tot nu toe voel ik mij prima (behalve moe, zere borsten en af en toe misselijk)
Ik vroeg mij af wanneer jullie het je (schoon)ouders gaan vertellen of hebben verteld.
Mijn man is er erg terughoudend in en dat snap ik ook wel hoor, het is ook nog zo pril.. Hij wil wachten tot 11-12 weken.. Ik heb 27 maart de eerste echo, ben dan ook jarig en dan precies 8 weken zwanger.
Het lijkt mij een mooie verassing om het dan te vertellen. Maar manlief denkt daar dus anders over :-D

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Xxx

Ik snap jou visie maar ik snap ook heel goed dat hij zou willen wachten.

Als ik het vol kan houden wil ik ook wachten tot 12 weken.
Wij willen eerst iets meer zekerheid. 

Ik snap het wel, wij hebben de vrienden en familie dichtbij al vroeg verteld doormiddel van een kaart dat ze oma en opa worden. En de buitenwereld pas met 12 weken

het is belangrijk om zijn mening ook serieus te nemen. denk dat het voor mannen heel anders is zij voelen helemaal niks van een baby. en hebben al zo weinig controle dus misschien wel fijn om in dit geval op zijn temp te doen en al helemaal betreft zijn ouders.

Wij hebben ook op 27 mrt onze eerste echo en gaan het vertellen op 29 maart (die datum komt goed uit). Ben dan 8w en 6d zwanger. We vertellen het dan ook direct aan de rest van de wereld, bekijk op dat moment wel of ik het dan deel via social media. Ik begrijp iedereens standpunt ivm zekerheid, maar als het een miskraam wordt zou ik het echt graag willen delen met familie. Kan dan ook niet wachten tot 29 maart.

Wij hadden na positieve testen gelijk aan onze ouders verteld. Dat hebben we ook bewust gekozen met het idee dat als het fout mocht gaan we beter met ons gevoel bij hen terecht konden. 

Mijn ouders en mijn schoonouders wisten het al vrij vlug. Voor mijn zwangerschappen (en nu ook vaak nog) gingen wij ’s zondags om de twee weken bij elkaar lunchen. Voor ik zwanger was lekker aperitiefje en wat hapjes en mijn sigaretje erbij. Meteen toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met roken en nam ik een alcoholvrij aperitiefje... tjah dat viel natuurlijk meteen iedereen op. Vrienden hebben we het pas na 12 weken verteld. Leek me toch beter omdat er in het begin nog van alles mis kan gaan.

Hoi, wij hebben gewacht tot na de 1e echo en het toen aan ouders, schoonouders en broers/zussen verteld. 
Ook heb ik het toen op mijn werk verteld omdat ik een verlenging zou moeten krijgen en ik nirt het gevoel wilde hebben dat ik iets achterhield.. 

Ik persoonlijk ben van mening dat je het best voor die 12 weken kan vertellen aan mensen die dichtbij je staan, ala het fout zou gaan heb je dan ook iemand om mee te praten, en je krijgt niet van die flauwe vragen: wanneer beginnen jullie nou eens?! Als ze op de hoogte zijn dat het misschien wel niet lukt.. Dat kan pijnlijk zijn. 
Ook qua werk is het prettig omdat ik persoonlijk heel erg misselijk was/ben en er op deze manier veel meer begrip was. Ik heb het trouwens wel alleen aan de managers verteld, niet aan mn collega's. 

Terug
Bovenaan