Wanneer vertellen?

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment 5+3 weken zwanger. Echt heel pril nog dus.

Nu is het voor mij bijna onmogelijk om voor me te houden (ben niet zo goed in geheimen bewaren hahah) en uiteraard omdat ik gewoon super blij ben.
Nu vraag ik mij af wanneer jullie het hebben verteld aan jullie ouders of gaan vertellen?
 
Ondanks dat ik goed geheimen kan bewaren heb ik hier ook enorm moeite mee? ik ben namelijk 6 weken zwanger en heb het al wel verteld aan mn ouders. Aan alle andere mensen wil ik het graag na 3 maanden vertellen. Sinds een aantal dagen ben ik enorm misselijk en moest ik het wel kwijt aan ze omdat we met z’n alle op vakantie zijn.
 
Wij hebben het beide keren meteen aan de ouders verteld, de dag na de positieve test. Dit omdat we het ook ergens wilden kunnen delen mocht het misgaan. Ook onze beste vrienden hebben we het zo vroeg al verteld. Bij mijn eerste hebben we met 11 weken de rest van de familie en vrienden ingelicht en na de termijnecho via social media. Dit keer hebben we dat allemaal met 9 weken al gedaan, ik heb al best een buikje en voor mijn werk was het handiger het wat sneller te vertellen. 
 
Wij hebben het na de eerste echo (+/- 7 weken) aan onze ouders en broers/zussen verteld. Daarna bekend gemaakt na de goede termijnecho. Ieder doet het op zn eigen manier natuurlijk en niets is goed of fout. Ik vond het wel bijzonder om het geheimpje een aantal weken met ons mee te dragen.
 
Lastig he!! Had ik ook.
Mn ouders en zus op dag vd test verteld en mn schoonouders na de 1e echo met 6w+5d. Mn 2 beste vriendinnen ook toen.
Geniet ervan!!
 
Wij hebben het na de eerste echo met 7,5 week vertelt aan ouders en broer/zus. De rest van de mensen willen we het gaan vertellen als we een goede termijnecho krijgen. Ook ik ben goed in geheimen bewaren, maar deze vind ik ook wel pittig, maar ergens ook wel heel leuk om even geheim te houden.
 
Wij hebben het aan de naaste familie verteld nadat ik wist dat ik zwanger was. Dit was al voor de eerste echo. Ook omdat we het graag iedereen persoonlijk wilden vertellen en vanwege corona was afspreken allemaal wat lastiger en dus zijn we er maar gewoon voor gegaan.
Ik vond het zelf ook heel erg lastig om het voor me te houden en aan de ene kant was ik blij dat ik het kon delen. Aan de andere kant heb ik achteraf nog wel eens gedacht dat ik liever langer had willen wachten. Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk en iedere situatie is anders, maar hier was iedereen zó enthousiast dat er door mijn familie allemaal al spullen in huis werden gehaald en oppasdagen werden geclaimd terwijl ik zelf net pas een beetje was begonnen met inlezen en oriënteren. Zwanger zijn en een baby krijgen is zó groot en het voelde al vrij snel als iets van mijn familie in plaats van mezelf. Dit heeft me ook weer onzeker gemaakt over de kraamtijd binnenkort; ik ben er nu dus een beetje bang voor dat we worden overspoeld met familie die te snel of te vaak op de stoep staat. 


Dus ik ben zeker geen tegenstander van het vroeg delen, maar wilde je wel dit perspectief nog meegeven!
 
We proberen te wachten tot na de termijnecho over 2 weken. Het is wel lastig nu na de eerste echo te hebben gehad.
Dit hebben we gekozen om echt even met 2 er van te genieten
 
Terug
Bovenaan