Wanneer vertellen?

Hoi,

De vorige keer heb ik gewacht om het iedereen (op een paar vriendinnen na) pas na de uitslag van de NIPT te vertellen.

Deze keer hebben we het bij 9 weken verteld omdat:
-we ook niet goed geheimen kunnen bewaren
-Ik bekend stond als een wijn/biertjes liefhebber :)
-we het graag met vrienden en familie zouden delen als het misgaat
-én zoals bij mirtje mijn platte buik inmiddels al niet meer zo plat is.

Doe wat voor jullie goed voelt, uiteindelijk hoef je je aan niemand te verantwoorden. Ik geloof ook niet dat er heel taboe zoals vroeger nog bestaat afhankelijk natuurlijk van de gemeenschap waarvan je deel uit maakt. Heb er zelf nog geen negatieve opmerkingen over gehad, alleen maar leuk voor ons om het te kunnen delen.
 
Bij de eerste rond de 7 weken aan ons gezinnetjes (had toen erg vroeg een inwendige echo). En met 9 weken aan de rest van familie en vrienden.

Bij 2e met 5+ weken al verteld. Puur voor de angst voor een miskraam en dan gelijk slechht nieuws vertellen. Dus wilde eerst positief nieuws delen. Daarna met 9 weken de rest verteld.

Gelukkig zijn beide zwangerschappen goed verlopen. En ben ik in oktober uitgerekend van ons 2e wonder
 
Er is geen goed of fout :) als jij het graag aan iedereen wilt vertellen, lekker doen! Wij hebben na 8 weken en een eerste echo het aan ouders, broers en zussen verteld. Na 12 weken (na de termijnecho) aan de rest. Ik vond het heeeel lastig om tot 12 weken m’n mond te houden..
 
Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is. Snap de mensen die willen wachten tot bv de echo. Maar ik ben diezelfde avond na de test nog naar mijn vader gereden omdat ik weet dat die het fantastisch vind. Ik vertel het nu de mensen die ik eventueel ook zou vertellen als het niet goed zou gaan. Dan wil je toch een vangnet om je heen en heb je ook de steun nodig. Ik zit in mijn zesde week en sommige familieleden en beste vrienden weten het. En in het ergste geval, als het mis gaat... dan heb ik nooit het leuke nieuws kunnen delen. Maar nogmaals. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Succes en gefeliciteerd natuurlijk. Liefs.
 
Terug
Bovenaan