Wanneer vertellen.

hallo meiden,

Binnenkort heb ik een echo.
Als de echo goed is[ik ben dan 2 maanden zwanger]
willen wij het grote nieuws naar buiten brengen.
Toch ben ik ook bang voor reactie van, wat vroeg dat je het al verteld.
Ik lees dan ook vaak dat het met 3 maanden word verteld.
Aan de andere kant, als het mis gaat kan het ook fijn zijn als mensen in je omgeving het weten.
Vinden jullie 2 maanden echt vroeg.
Ben benieuwd naar jullie reactie!

groetjes, Mel
 
Hoi Mel,

Toen ik ongeveer 2 maanden zwanger was. Had ik het al tegen mijn ouders,schoonmoeder verteld.(ze vonden het heel leuk om het al te weten)
Ik kon het niet langer voor me houden.
(als het fout gaat horen ze het toch ook!!!)Ik ben nu 3 maanden en ga het nu echt naar buiten brengen.

Groetjes,Syl
 
Hi,

Ik kon mijn mond niet houden. Bij 5 weken wisten 2 collega's het al en we wilden graag dat de familie het als eerste wist, daarom heb we het weekend erop (bij 5,5 wk) het aan de familie verteld. Ik vind dat zelf wel erg vroeg en we hadden eigenlijk bedacht dat we het later wilden vertellen. Het scheelt misschien een beetje dat veel mensen wisten dat we erg graag zwanger wilden worden, dan wil je ook erg graag delen dat het gelukt is.
Voordeel is wat je zelf zegt dat anderen mee kunnen genieten en als het misgaat dat mensen ook met je meeleven.
Nadeel is dat je ongetwijfeld heel veel (ongevraagde) advies e.d. gaat krijgen (en dat kun je nu nog even uitstellen :). Een ander nadeel kan zijn dat uit de echo kan blijken dat je iedereen weer opnieuw bij langs moet met nieuws: bijv. als het blijkt dat het er 2 zijn :))

Er is niet echt een gouden regel, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Bedenk wel dat als je begint met een paar mensen het te vertellen dat je het dan net zo goed iedereen kunt vertellen, want zulk nieuws gaat erg snel rond.
 
Hoi Mel, we hebben het meteen verteld zodra we het zelf wisten want het kan altijd fout gaan. Wij hebben vorig jaar ook iets vervelends meegemaakt in de familie. De vrouw van mijn neef beviel bij 26 weken van een tweeling waarvan er een het niet overleefd heeft en de andere wel. Dat heeft heel veel impact gehad. Ik was wel blij dat die eerste drie maanden voorbij waren want dat is natuurlijk een grootste risicom, maar nu genieten we echt met volle teugen.
Groetjes Daantje
 
Hello, Ik heb gewacht met vertellen tot ik 3 maanden zwanger was. Na een miskraam was ik voor de tweede keer zwanger en wilde meer zekerheid. Doe gewoon wat jullie willen! Zulke keuzes zijn lekker niet zo strak bepaald! Wat een ander er ook van vindt, denk er niet te veel bij na en volg je hart. Veel plezier en geluk!
 
Ik was 5 en een halve week toen ik erachter kwam en heb direct mijn moeder gebeld en mijn vriendinnen. Een week later heb ik het mee en mee op het werk verteld.

Iedereen moet het zelf weten maar het kan altijd misgaan en het is vervelender als je moet vertellen dat je zwanger was en dat het misgegaan is, lijkt me.

groetjes, Jane 18 weken
 
dag één heb ik het aan iedereen verteld die het horen wilde. Ik was al een tijdje bezig met zwanger worden en toen was het eindelijk raak, toen kon ik het wel van de daken schreeuwen. En mocht het onverhoopt misgaan, dan krijgen ze dat ook wel te horen. Dus ik had er geen moeite mee om het zo vroeg te vertellen.

Groetjes Nicole
 
Hai Hai,

Met week 11 hebben wij het hartje zien kloppen op de echo, de vk vond dat we het toen wel konden rond vertellen. En dat het hebben we gedaan.

liefs
Lot
 
Terug
Bovenaan